Rabu, Februari 8

UNGKEP ayam..

Salam 1 Malaysia..

korang makan ape lunch tadi?? maaf ya.. petang ni aku nak pamer sikit masakan masa cuti ari tu.. simple tapi menarik.. ye ke?? untuk aku ye la.. untuk kawan-kawan tatau la.. korang penah makan AYAM UNGKEP?? ni makanan JAWA.. sebab aku berdarah jawa, maka aku makan makanan ini.. ahakss!! bonda kan keturunan jawa.. jadi aku ada darah jawa.. dah tak tau nak masak ape dengan ayam.. inilah hasilnya.. taraaaaaa..

ayam ungkep..
ni ala-ala masakan orang malas.. sebab simple je cara masaknya.. bahan-bahan pun simple je.. berselera je anak-anak abang makan.. sebab tak pedas.. ada sapa-sapa nak cube?? klik resepi ayam ungkep.. lebih kurang resepiku.. cume tambah dengan 3 keping asam keping.. sedap!!!

8 ulasan:

Masya berkata...

terbaikkk.. lama tak makan rindu...

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) berkata...

tak penah makan mil pun jawa tapi tak penah masak punnnnnnn..balik ne kena tanyalah

AdaM Hawa : klik!klik!ceritaku! berkata...

@Masya alamak!! blk leh buat erk.. hehehe

AdaM Hawa : klik!klik!ceritaku! berkata...

ila: cube tanya.. tatau la kot mil ila x makan ayam ungkep ni..

:: Mrs.Eady :: berkata...

1st time dengar..hehehehe...

AdaM Hawa : klik!klik!ceritaku! berkata...

@:: Mrs.Eady :: hehehe.. 1st time dengar erk.. jarang dah orang masak masakan ni.. hehehe.. orang dulu² rajin la..

MyKhalish berkata...

kami penah gak try menu nih. bole tahan sdp. okla pelbagaikan menu2.

AdaM Hawa : klik!klik!ceritaku! berkata...

@MyKhalish tu la.. masak ungkep ni pun sbb dah tatau nak masak ape dgn ayam dalam peti ais tu.. huhuhu