Isnin, Februari 13

TERBAKAR fius??

Salam 1 Malaysia..

Alhamdulillah.. Syukur.. aku masih bernafas di bumi MU Ya Allah.. hujan lebat malam tadi sangat menyeramkan.. bertambah menakutkan bila angin dan petir sabung menyabung.. terdetik di hati, nasib bukan malam semalam.. kalau tak mau haru biru jiran sebelah rumah.. semalam ada majlis kenduri perkahwinan anak perempuan mereka.. hujan mula turun lebih kurang jam 9.20 malam.. 2 hari hujung minggu ni cuaca amat terik.. berangin sedikit..

jam 9.45 malam aku masuk bilik bila channel astro tiada siaran.. laptop aku tutup bila dengar guruh.. kang di sambarnya laptop aku.. menangis tak berlagu plak.. cam ne nak berblog.. berfb.. beryoutube.. haisshhh!! banyak betul BER.... dah hujan, tak tau nak bikin apa.. baca novel ADAM HAWA dalam bilik.. kejap-kejap tutup muka bila ternampak kilat.. sekali guruh berbunyi...................... bunyi letupan kecil dalam bilik.. alamak!! ape tu?? pantas tengok hp.. sebab masa tu sedang galak bermsg.. fuhh!! selamat.. ok lagi.. sekali ku pandang.............................
dari cik google..
dah sampai hayatnya kot.. dah dekat 3 tahun
menjerit aku.. "alamak!! kipas terbaka ke.." berlari adik aku.. bertanya "kenapa??".. dengan muka berkerut aku menjawab.. "kipas terbaka.." dia gelakkan je.. adoyaiiiiiiiii... sekali angah bersuara.. "ambik la kipas dalam bilik angah.. tapi buang la habuk tu.." alahai.. malas la plak malam-malam nak buang habuk.. sekali adik terpandang 1 kotak tepi almari.. dan berkata.."ambik la ni.. bawa masuk bilik dari nak buang habuk kipas angah.." YES!! untung ada benda ni..

dari cik google gak
yang kat umah kaler itam
nasib la ada air purifier/ionizer.. kalau tak malam tadi mesti ada rasa berbahang walau hujan malam tadi.. benda alah ni angah beli time bonda sakit ari tu.. guna time bonda baring siang hari.. al maklum time tu cuaca terik sikit di siang hari.. risau bonda tak selesa, angah beli benda ni.. mahal gak benda ni, lau tak silap dekat 3 ratus gak la.. maka dengan adanya air purifier lambat la lagi aku beli kipas meja ya.. idea bernas!! TQ ayu..

4 ulasan:

cheqna berkata...

cheqna ada pengalaman bantal golek terbakar je =)

LiNda berkata...

bahayenye...memang menakutkan kalo petir2 ni..

AdaM Hawa : klik!klik!ceritaku! berkata...

@cheqna uik! cheqna tak takut ke?? seriau!!

AdaM Hawa : klik!klik!ceritaku! berkata...

@LiNda tu la.. asik bertutup dengan selimut je mata ni.. nak tido pun x berani.. =)