Selasa, Februari 21

MR. FUSSY??

Salam 1 Malaysia..

hujan di luar seakan mengerti perasaan hatiku.. mata pun mula mengecil.. haishhh!! bile lepas solat zohor je, mula la mata tu erk.. cepat je mengecil.. aktiviti kerja pun mula la slow.. tapi bile jarum jam ke angka 4.. wahhh!! terus segar bugar mata ni.. sebab setengah jam lagi mau pulang.. yes!! tapi kepala tengah memikir, samada nak tuka waktu masuk keje atau tidak.. sekarang ni cam tak sempat je nak masuk keje 7.30pagi.. asik lewat je 2..3..minit.. lau hari-hari cam ni.. mau dapat memo.. paling kokak pun, kene panggil dengan itu CC.. ayoooo.. tamau!!! harus fikir dengan hati yang tenang.. 

MR. F.. Noorul..
petang ni nak cite pasal novel kat atas tu la.. .M.A.I.D. cite dia santai je.. tak yang pening memikir-mikir.. baca je.. pas tu gelak bile part kelaka.. bape bintang erk nak bagi.. 3 1/2 bintang ok x?? kalau sape-sape dah baca.. sila bagi ulasan ok.. moh layan sinopsis..

Pengembaraan Noorul ke alam yang serba baru bermula semenjak menjadi pembantu rumah di penthouse mewah seorang lelaki kacak bernama Harris Tan Sri Hamdan, yang cerewetnya mengalahkan nenek kebayan. Oleh kerana sifatnya yang cerewet itu, Noorul menggelar Harris Mr. F. Kenapa F, bukan G atau H? Kerana F itu adalah untuk ‘fussy’ atau di dalam bahasa Melayunya cerewet! Semua yang Noorul lakukan sentiasa mengundang tengkingan dan jelingan tajam Mr. F.

Daripada berbalas-balas  nota berkaitan dengan kerja  pada awalnya, entah bagaimana mereka boleh makan semeja. Semakin lama Noorul mengenali Mr. F semakin banyak pula sebab yang dia temui untuk mencintai lelaki itu.

Fitnah yang melanda menyebabkan Noorul dan Mr. F terpaksa dinikahkan. Gusarnya hati, Allah sahaja yang tahu kerana dia tidak pasti sama ada Mr. F boleh menerimanya sebagai isteri atau tidak. Noorul mula berteka-teki sendiri tentang siapa dalang di dalam penyebaran fitnah ini. Adakah angkara Asyraf, yang sememangnya berdendam dengan Noorul? Atau pun, musuh perniagaan Tan Sri Hamdan? Mampukah Noorul dan Mr. F melayari bahtera rumah tangga bersama? Bagaimana pula dengan Elisa yang sememangnya cintakan Mr. F? Apa pula yang akan terjadi apabila Nurina, bekas kekasih Mr. F pulang ke Malaysia untuk menagih kembali cinta daripada lelaki itu? Haikal pula, dapatkah menerima Noorul, orang yang dicintainya sebagai kakak ipar?

terbaik la cite ni.. banyak gelak dari yang serius.. memang santai.. thumb up!!

6 ulasan:

noor berkata...

best x citer nih...xtau sgt psl novel hihihihi

YaYaNsMuM berkata...

ekeke...YM pun same..tang novel, mmg fail.huhu

LYAfrina berkata...

nmpk cam best jer citer ni.. skarang lya pon odwy nk hbiskan novel sepupuku suamiku.. tp kekangan masa..jd baca time2 free j..klo x..blh hbis dlm 1 hari jer.

AdaM Hawa berkata...

@noor ok la bg sy.. santai.. x yah pk berat².. hehehe

AdaM Hawa berkata...

@YaYaNsMuM ni pun baru kembali membaca.. sbb adik dah abis study.. hehe

AdaM Hawa berkata...

@LYAfrina sepupuku suamiku belum baca.. yg best la gak.. sbb kelaka..