Sabtu, Februari 11

PUTU piring

Salam 1 Malaysia..

korang makan tak PUTU PIRING?? semalam petang balik keje tekak ni tetibe nak makan putu piring.. haissshh!! asik makan je.. cam tak de agenda lain erk.. cam orang mengidam plak.. tapi putu piring ni la yang glamor kat pekan meru.. depan klinik ikhwan.. dulu masa mula-mula start meniaga harganya baru 3 kupang.. pas tu jadi 4 kupang.. la ni.. 5 kupang.. dia dah siap bungkus.. ada yang 1 bungkus 2 hengget.. ada yang 1 bungkus 3 hengget.. semalam aku beli yang 1 bungkus 3 hengget 2 bungkus.. al maklum, semua ada kat rumah.. aku sorang makan 3 keping.. ahakss!! banyak kan..

ni la dia.. PUTU PIRING..
putu piring ni cam putu bambo gak.. cume putu bambo dalam buluh.. yang ni leper.. cam ne buat tepung dia tu erk?? ceh! cam nak bikin je.. mana ada peralatan dia.. beli sudah.. bukan nak makan banyak mane pun.. ada sape-sape tau cam ne resepi putu piring??

8 ulasan:

Aine Ainun berkata...

Lama da saya x makan, lum penah jumpa kat pasar sini...tapi saya lebih suka putu bambu;)

Gugel je, mesti jumpa..ehehehee

-tikah- berkata...

waaa...sedap2...tambah yg dekat gula merah tuh...sedap wooo.. :)

Acik Erna berkata...

Assalam AH..acik pun suka ..yang sedap acik pernah makan..di stall tepi jalan disungai buloh..dekat ngan petronas tu..

AdaM Hawa : klik!klik!ceritaku! berkata...

@Aine Ainun putu bambo sy kurang sikit.. tapi makan gak.. hehehe

AdaM Hawa : klik!klik!ceritaku! berkata...

@-tikah- kan2.. yg kat tepi gula merah tu yang sedap.. part tu makan yg last.. hehehehe

AdaM Hawa : klik!klik!ceritaku! berkata...

@Acik Erna jalan sungai buloh kat ne kak? cecite.. kot leh terjah.. hehehe

Masya berkata...

kt pun suke.. selalu beli kalau balik kg, sbb kat pasar malam tu jer yg sedap..

AdaM Hawa : klik!klik!ceritaku! berkata...

@Masya kat pekan meru seminggu adalah dalam 5 hari dia meniaga.. skrg yg agak payah nak beli putu mayam..