Isnin, Mac 12

KISAH semalam..

Salam 1 Malaysia..

rentetan kisah semalam.. di entry hari ini.. gerak dari rumah dalam pukul 8.20.. kunun dengan harapan boleh balik cepat.. perjalanan ambil masa dalam 30 minit dari rumah.. nasib semalam hari ahad.. jalan clear.. tapi mulai hari ni memang jalan clear 1 minggu.. cuti sekolah kan.. situasi yang sangat aku suka.. sebab boleh sampai opis dengan tempoh masa yang singkat sikit dari hari yang melibatkan hari persekolahan.. 

sampai pintu masuk Sekolah Menengah Teknik Klang semalam.. perghh.. kete orang ramai dah parking kat luar.. adoyaii.. kompom ramai sangat orang ni.. selamba masuk dalam kawasan.. pakcik rela bagi masuk.. rupenya lagi ramai orang parking kat area padang.. sekali tengok tempat orang ramai berkumpul.. mak aiiii ramai orang dah berbaris.. tersengih je adik aku.. dengan cuaca di pagi hari, matahari baru nak naik.. sabo je la mak jemah..

maka aku pun berbaris seperti budak sekolah, ok.. ape nak buat.. kita kene ikut peraturan la kan.. kang marah plak orang yang datang awal.. melainkan warga emas.. dia orang ada keistimewaan.. terus ke kaunter hadapan.. banyak fasa gak la nak kene ikut.. fasa pertama semak surat dengan kad pengenalan.. pastikan sama.. beratur lagi.. ke kaunter seterus.. ambik stiker yang bernombor.. kaunter ketiga.. ambik baucar.. dan last kaunter, ambik RM500 tunai.. dari kul 8.55pagi hingga ke 11.10 pagi.. akhirnya.. selesai.. fuhhhhh!!! lega.. moh layan sedikit gambo.. (sempat lagi tu..) pulang dengan senyuman.. 

ni bahagian warga emas..
berbaris seperti budak sekolah..
BAUCAR sebelum di TUNAI kan..
setelah di TUNAI kan.. ALHAMDULILLAH..
syukur ALHAMDULILLAH.. dengan rezeki yang diberikan ini.. moga berterusan murah rezeki..



6 ulasan:

LiNda berkata...

alhamdulillah dah dapat duit...rezeki..:)

@e_da berkata...

alhamdulillah syukur.. rezki tu

cheqna berkata...

alhamdulillah
dah berbelanja ke?=)

dariilhamkehati berkata...

alhamdulillah ^^

Saya Disini berkata...

bestnye dapt..huhu..sy xdpt

AdaM Hawa berkata...

Alhamdulillah.. duit masih ada lagi.. cume bagi bonda & adik je..