Jumaat, Mac 30

PULANG berteman..

Salam 1 Malaysia..

bagiku hari ini masa berlalu begitu pantas.. sekejap je dah pukul 1.30 petang.. baru nak bernafas dalam lumpur.. sibuk minggu ni dengan keje yang melambak, kursus 2 hari.. siap skip setengah hari.. nasib la urusetia tak marah.. bersebab.. bukan saje-saje tak nak masuk kursus sebelah petang hari pertama.. hari ni bertungkus lumus.. ececece.. menyiapkan keje yang jemu sungguh untuk minggu ini.. bertapa di mesin fotostat.. 2 hari kursus, asal pukul 5 je bertapa di situ.. jadi kawan baik la lepas ni ya.. jangan meragam sudah.. 

dalam bulan ni, memang kerap lah balik lewat.. paling lewat pun 6.40 petang cam tu.. sebelum pukul 7.00 petang kene balik.. kalau tak aku panas punggung.. ahakss!! mane boleh lama-lama kat opis.. orang dah tak de sangat time tu.. kalau lepas 5.30 petang memang orang dah tak ramai.. sayu je rasa bile tengok orang balik.. haishhh!! cam kanak-kanak riang!! tapi itulah aku.. dan yang penting, bonda.. kesian bonda tunggu kat beranda rumah.. menunggu anak daranya pulang.. bile nampak dari jauh, tersenyum bonda.. mungkin hatinya akan tidak keruan bile anak daranya tak pulang lagi dari keje walaupun telah diberitahu akan pulang lewat.. orang tua, kerisauan.. dengan cerita zaman sekarang yang macam-macam..

semalam dalam 6.20 petang baru pulang.. perjalanan dari opis agak lancar.. walaupun aku merempit, tapi kalau jalan sesak dengan kereta yang pemandunya yang sesetengahnya mementingkan diri sendiri akan menjejaskan aktiviti merempit aku.. mau taknya.. dari 2 link menjadi 3 link.. haishhh!! abislah laluan motor.. kene blok!! tak boleh mencelah.. aku bukanlah merempit.. aku hanyalah pemandu motorsikal yang berhemah.. ahakss!!


masa berhenti di traffic light, tetibe ada seekor ladybird hinggap di lengan baju.. mula-mula ingat habuk.. nasib tak kuis buang.. 2 kali pandang baru perasan itu ladybird kecik.. dari batu 2 ladybird menemaniku hingga ke batu 5.. lama kan ladybird hinggap kat lengan baju.. aku bawa moto dalam 60km/j je semalam.. tapi elok je dia melekat kat lengan baju.. aku ada berenti di 1 traffic light, aku tengok ladybird dah kuarkan sayap.. dia terbang.. ke peha aku.. sekali aku masukkan gear, dia naik balik hinggap di lengan.. bile di traffic light di batu 5, dia terbang terus.. pulang ke rumah semalam bertemankan LADYBIRD.. aku siap berdialog dengan ladybird supaya jangan terbang.. jangan terkejut, dengan kucing pun aku berdialog.. rasa-rasa korang haiwan paham ke apa yang kita cakap erk??

sampai di rumah lebih kurang 6.50 petang.. letak beg dan terus anta adinda pergi klinik.. cuci kaki.. MC dah habis.. hari ni baru start keje.. kaki yang bengkak dah mengecut.. bengkak tu bengkak air.. harap hari ni makin ok.. gamaknya 1 minggu rutin balik keje anta adinda pergi klinik.. selagi kakinya tak sembuh dan sehingga doktor mengatakan tidak perlu cuci lagi..

nota blog : hari ini Klang dilanda banjir kilat.. banyak kawasan yang terjejas dengan banjir kilat.. harap cepat surut.. risau hujan akan turun lagi sebelah petang..

6 ulasan:

Aine Ainun berkata...

Suka ngan ladybird;)

mereka tak faham,
tp mereka mngerti...;)

LYAfrina berkata...

lya pon slalu bdialog dgn kucing.. sma mcm mama lya.. mmg blh hilang stress..sbb kdg2 kt rsa binatang utk amat memahami...

shahrazali berkata...

ladybird pun tumpang balik sekali ek..hehe....pakaikan dia helmet x??hehehe...

AdaM Hawa berkata...

@Aine Ainun same la.. suka ngan ladybird..

AdaM Hawa berkata...

@LYAfrina kalau stress suka sembang ngan ikan.. tgk dia beraksi.. hehehe

AdaM Hawa berkata...

@shahrazali alamak!! lupa la.. hehehe..