Khamis, Januari 12

sup tulang.. sup ikan.. SUP AYAM!!

Salam 1 Malaysia..

memandangkan cuaca yang panas kebelakangan ni.. rasanya.. menu yang menjadi pilihan untuk ku.. opkos SUP!! korang suka makan sup ape?? tulang?? daging?? ekor?? ikan?? ermmm.. pilihanku.. SUP AYAM!! sesuai di makan dengan.. nasi.. meehun.. mee kuning.. dan dengan adanya anak dara di rumah.. memang sesuai la mee sup ayam jadi pilihan..

sup apa?? SUP AYAM!!
makanan yang senang di masak.. sedap di makan.. tak pedas sangat.. nak pedas, tambah kicap cili (betul ke perkataan ni??) kan senang.. sesuai dengan pelbagai usia.. (menu orang pemalas kot ni.. *aku la tu..) kicap cili kali ni aku buat.. memang betul-betul pedas beb.. perghh!! letak sikit dah menyengat.. mane taknya.. cili padi tu cili kampung.. memang garu kepala la masa makan tu.. lawan plak air suam.. nasib air mata tak meleleh.. kalau tak.. opkos anak dara tanya.."ummi nangis erk.." fuhh!! sedap memang sedap.. tapi menyengat!! 

ada bran?? kicap + cili padi + bawang putih + limau kasturi = menyengat!!
menu ala-ala pemalas ni sampai ke malam kami makan.. lepas makan mee sup, makan pula buah oren.. nasib la perut anak dara tak meragam.. cool je.. mane tak cool.. petang makan eskem la plak.. ari ahad ari mengada-ngada anak dara.. ramai yang melayan.. ummi ape lagi.. merehatkan diri.. (ambil kesempatan..) pssstttt...zoom in mee sup!!

mari! mari! nak pedas ke biasa..
simple tapi SEDAP!!

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

sedap nyaaaaaaaaaaa...bila la aku nk merasa mkn ni....

klik! klik! ceritaku! berkata...

aloh.. cian la plak.. meh dtg umah..

Masya berkata...

wah² jangan kata musim panas, hari ini sejuk² pun sedap makan menu ni....

klik! klik! ceritaku! berkata...

sedap! sesuai di makan untuk siapa saja..