Isnin, Januari 30

jalan-jalan beli KERANG!

Salam 1 Malaysia..

ada sesiapa tak makan KERANG? hari ni nak cerita kerang.. korang penanh tengok KERANG BULU tak? saiz kerang ni lebih besar dari kerang biasa.. warnanya agak gelap sikit.. ada bulu-bulu.. 1st time tengok.. meremang bulu roma.. sebab ada bulu kat cengkerang kerang tu.. orang kate sedap di masak lemak cili padi.. moh kita tengok pict kerang bulu..

ni la dia.. KERANG BULU.. besar kan??
ni la gerai yang jual kerang bulu.. di sini ada juga jual :
kerang biasa.. lala.. anak dara.. sipot sedut dan ikan masin..
aku tak beli kerang bulu tu.. besar sangat.. aku beli kerang saiz sederhana je.. sekilo RM3.. cantik-cantik dan bersih.. agaknya kerang bela kot.. tapi asal isi dia padat dah ok bagiku.. aku beli 4 kilo.. 2 kilo masak lemak pedas dan 2 kilo masak sambal.. pas tu beli pucuk paku.. minggu yang bermenukan kerang.. tapi kalau orang ada gout tak boleh kot makan kerang banyak-banyak.. aku yang agak muda (pasan lebey..) kene kawal sikit, kang tak pasal plak kan.. untuk orang yang darah rendah, sesuai la makan.. nak beli kerang bulu.. meh le datang ke Pantai Remis, Jeram..

ni la rupe kerang yang aku beli..
sekilo RM3.. mari!mari!

11 ulasan:

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) berkata...

kerang masak lemak pedas tue lemak cili apike?

Masya berkata...

kt suke kerang masak lumpur terbaikk...

Arjuna Sakura berkata...

Ehmm makan kerang bakar pun.. ok gak... hehehehe

LiNda berkata...

ade plak kerang bulu2 ye, heeee...linda tak makan kerang..:)

cheqna berkata...

sdap makan kerang rebus ramai2 =)

AdaM Hawa : klik!klik!ceritaku! berkata...

ila : mula2 tumis cam biasa ngan cili padi.. pas tu letak santan sikit..

yana : kerang lumpur tu cam ne plak..

arjuna : kerang bakar memang sedap!

linda : tu la.. 1st time jumpa..

cheqna : makan dgn sos kan.. sedap!!

Razif Mokji berkata...

La dekat je ... kt pantai remis rupanya. Kita kat Puncak Alam je

LYAfrina berkata...

lya x pernah perasan lak ada kerang bulu.. biasa beli y standard tu je.kalo bakooo sedap ni..cicah air asam

yana halim berkata...

sedapnye laaa kerang! dah le tgh lapo nie...huhu..

Cho Zila berkata...

pantai remistu memang best kan... anak akak suka sangat kerang...

AdaM Hawa : klik!klik!ceritaku! berkata...

razif : kat pantai remis.. tapi lau nak beli kerang ni kene awal.. ptg2 dah abis..

lyafrina : bako memang sedap.. tapi lambat kan.. coz kerang kan berair.. hehehe

yana halim : moh le kita makan kerang..

cho zila : akak penah sampai dah ea.. kerang boleh masak pelbagai kan..