Selasa, Disember 20

masih dapat ke?

Salam 1 Malaysia..

selak-selak paper hari ni.. tetibe terpandang ruangan bisnes yang cam menarik.. selalu tang bisnes.. terus je skip.. tapi hari ni.. dua kali pandang.. tahun ni tak excited la gamaknya.. sebabnya.. aku dah tutup saham.. tapi ada gak kebaikkannya.. dulu aku buat saham asb-maybank.. dek kerana keadaan agak terdesak nak siapkan istana takeshi.. aku jual semua saham aku.. banyak bagi aku.. mungkin sikit pada korang.. lebih kurang 30K.. sedih..sedih..sedih.. (cam upin ipin..)

Pengagihan Pendapatan 2011  : 7.65 sen seunit : bonus 1.15 sen seunit

tengok pengagihan pendapatan 2011 ni.. pendapatan seunit 7.65 sen.. bonus 1.15 sen.. hasilnya.. 8.80 sen.. seunit ya kawan-kawan.. lebih kurang je rasanya cam tahun lepas.. tahun lepas 7.5 sen seunit untuk pendapatan dan bonus 1.15 sen seunit.. kira ada untung tahun ni la ye.. agak-agak tahun ni aku masih ada dividen ke erk?? jeng! jeng! jeng! kene update buku la bulan 1 nanti.. ada rezeki.. ada la.. aku stop dari saham lebih kurang bulan 3.. kot la ada dalam RM200 ke.. jadi la.. keh! keh! mood masih mengharap.. 


BERITA HARIAN METRO :
KIRA-KIRA 7.3 juta pemegang yang kini melanggan 95.9 bilion unit Amanah Saham Bumiputera (ASB) bakal menerima durian runtuh berikutan Amanah Saham Nasional Bhd (ASNB) mengumumkan pemberian dividen sebanyak 7.65 sen seunit dan bonus 1.15 sen seunit bagi tahun kewangan berakhir 31 Disember 2011.
Agihan pendapatan itu lebih tinggi daripada pembayaran 7.5 sen seunit tahun lalu, manakala bonus 1.15 sen adalah lebih rendah berbanding 1.25 sen sebelum ini.

Pengerusi Permodalan Nasional Bhd (PNB), Tun Ahmad Sarji berkata, peruntukan bagi agihan pendapatan itu membabitkan pembayaran RM7.04 bilion, meningkat 21 peratus berbanding RM5.82 bilion tahun lalu, sementara bagi bayaran bonus pula, PNB memperuntukkan pembayaran RM628.29 juta.

“Sehingga 15 Disember lalu, ASB memperoleh pendapatan kasar RM7.19 bilion atau 56.9 peratus apabila pendapatan dividen hasil pelaburan dalam syarikat menyumbang RM4.09 bilion.

“Keuntungan daripada penjualan saham dalam syarikat pula menyumbang RM2.25 bilion atau 31.3 peratus kepada pendapatan kasar dan selebihnya RM0.85 bilion adalah hasil pelaburan dalam instrumen jangka pendek serta lain-lain pendapatan,” katanya ketika mengumumkan mengumumkan pengagihan pendapatan ASB bagi tahun kewangan berakhir 31 Disember 2011 di Kuala Lumpur, semalam.


Beliau berkata, pembayaran agihan pendapatan dan bonus ASB itu akan dikreditkan secara automatik ke dalam buku pelaburan setiap pemegang unit.


“Pengiraan pengagihan pendapatan ini adalah berdasarkan purata baki pegangan minimum bulanan bagi tempoh pelaburan sepanjang tahun kewangan ASB berakhir 31 Disember ini.

“Pengiraan bonus pula dibuat berdasarkan purata pegangan minimum bulanan pelabur dalam tempoh 10 tahun bermula 2001 hingga 2011,” katanya.


Sehubungan itu, semua urus niaga ASB di Ibu Pejabat, pejabat dan ejen ASNB ditangguhkan mulai esok hingga 2 Januari tahun 2012. Pemegang unit boleh mengemaskini buku pelaburan ASB bermula 3 Januari tahun depan.

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

acik nani...menabung..jgn x menabung tau...

klik! klik! ceritaku! berkata...

menabung?? tabung ada la.. hehehe.. ayra menabung tau!