Selasa, Mei 8

TELAH tertulis sejak..

Salam 1 Malaysia..

08052012 : dari tarikh ke tarikh lain.. hari silih berganti.. sentiasa mengharapkan yang terbaik dalam kehidupan.. sentiasa memohon padaMU YA RABB moga perjalanan hidupku diberkati dan dilindungi olehMU.. perjalanan hidupku semuanya telah tertulis di luh mahfuz.. aku hanya mampu merancang.. namun perancangan yang terbaik adalah dariMU..

ingin berkongsi sedikit renungan untuk diri  ku yang adakalanya mengalah.. ada masanya mengeluh.. namun bile diri ini berdiri diatas faktor kewarasan.. mengingati Allah s.w.t. aku bersyukur.. dan mula berfikir.. hikmah yang aku dapat bile ianya lambat untuk ku.. Ya Allah.. ampuni hambaMU ini yang adakalanya tak reti bersyukur atas nikmat yang telah KAU berikan..

pelamin yang indah!
sekadar berkongsi info.. hasil dari FB.. terjah sane.. terjah sini.. ada juga faedahnya.. dalam dok like status orang.. komen status orang.. like page.. ilmu sedikit sebanyak dapat aku kutip.. sehari sepotong ayat.. InsyaAllah beri manfaat dan ianya mungkin boleh menjadi penyejuk hati.. kan??

nampak?? segalanya tertulis sewaktu kita berumur 4 bulan dalam kandungan ibu..
marilah sama-sama berdoa.. pada yang single je tau!! yang dah berkahwin.. tak boleh.. ahakss!!
ajal.. maut.. jodoh.. pertemuan.. perjalanan kehidupan.. semua ditangan Allah s.w.t. laluilah kehidupan sebaik mungkin.. bila Allah s.w.t. menguji kita.. kita harus ingat.. Allah s.w.t. sebenarnya sayang dengan kita.. Allah s.w.t. menguji seseorang itu kerana Allah s.w.t. mempunyai rahsianya tersendiri.. Allah s.w.t. tidak akan sesekali menguji hambaNYA diluar kemampuan hambaNYA.. pasti ada jalan penyelesaian.. kita sebagai hambaNYA harus berusaha mencari jalan penyelesaian.. jangan mudah mengalah.. InsyaAllah.. setiap ujian ada penyelesaian.. kehidupan pada masa kini sememangnya penuh dengan dugaan dan cabaran.. moga diri ku mampu mengharunginya.. YA ALLAH.. berikanlah hambaMU ini kekuatan diri dalam menempuh dugaan dan cabaran untuk meneruskan kehidupan..

Kadangkala Allah sembunyikan matahari, DIA datangkan petir dan kilat.. kita menangis dan tertanya-tanya.. kemana menghilangnya sinar.. Rupa-rupanya Allah hadiahkan pelangi untuk kita..


6 ulasan:

Masya berkata...

percayalah yg penting kite redha menerima jodoh kita seadanya tak kira lambat mahupun cepat.... usaha juga penting moga dipertemukan dgn jodoh yg baik...

CtAyue berkata...

sokong ngan kata2 masya..

LYAfrina berkata...

betul tu.. jodoh..ajal maut n pertemuan di tangan alah..smua dh ttulis sjk azali..tp kt sbgai mnusia kna berusaha..

dan adakalan..kt dipertemukan dgn org y salah sblum dpertemukan dgn org y betul..

namun y pasti..aturannya ada sebab & adalah y tbaik dlm hdup

LiNda berkata...

Jodoh memang dah ditetapkan olh Allah, tp sebagai manusia kite kene berusaha. Insyaallah, sampai mase sampaila jodoh..:)

Nurrul Hazieqah berkata...

bEtul tapi , event jodoh telah ditetapkan kita ttp kena berusaha mencari... yg lain serahkan serta bertawakal kepada Allah..

shahrazali berkata...

setuju...btul3.....jodoh dah ditentukan....kita kena berusaha mencarinya...