Rabu, Mei 9

MERAJUKKAH dia??

Salam 1 Malaysia..

selamat pagi semua!! mood hari ni ada baik ka?? aku?? tatau la mood bagaimana pagi ni.. serabut kepalaku dengan 5s ni.. selagi tak selesai.. selagi tu ianya bikin kepala ku serabut.. bile ada yang membangkang apa yang kita nak buat, tu yang jadi huru hara.. lagi-lagi dengan orang lama.. asik dok cakap cam budak tadika.. adehhh.. bukan kehendak ku.. dah gitu yang di arahkan.. haishhhh!! poning kepala mokcik ni deh!!

petang semalam balik keje kunun nak balik awal coz nak pergi pasar malam.. al kisah terasa malas nak memasak petang tu.. dah berjanji dengan adik nak pergi pasar malam.. tengahari tu dah call bonda kate hari ni beli makanan kat pasar malam je.. bile time thumb print kawan ajak borak pulak pasal 5s.. maka lewat lah aku balik keje.. 

dalam perjalanan balik tu.. hati ni cam tak sedap je.. cam ada benda yang nak berlaku.. suku perjalanan.. sampai di traffic light, lampu hijau dan terus berjalan.. sekali bunyi sesuatu.. maksudnya aku telah melanggar sesuatu.. jalan ke depan sikit.. dan berenti.. adoyaiii.. tayar motor pancit daaa... dalam hati terasa seperti kene ganti kot tayar ni.. dan aku bernasib baik.. tak sampai 1 km ada kedai motor.. berenti tukar tiub motor.. sekali mekanik tu kate tayar dah koyak.. apakah benda yang aku langgar tadi?? sampai sekarang aku tak tau apa yang aku langgar tu.. terbang RM80.. nasib la kat purse ada duit dalam seratus lebih.. kalau tidak.. ishh.. tak tau la ape yang aku fikirkan..

alololo.. mencebik bibir baby ni..
TQ! google!!


lepas siap semua, aku pun gerak balik.. dalam fikiran.. MERAJUKKAH dia padaku?? si kuda.. aku tetap sayang kamu.. kamu la yang aku ada satu ketika dulu.. dengan kamu la aku meronda ceruk kampung di jitra.. dengan kamu la aku berulang dari jitra ke sungai petani.. dengan kamu la aku pergi mencari rezeki.. jangan sebab aku ada si kura-kura kamu merajuk si kuda ku.. aku tetap sayang kamu!!

membawa hati ke??
TQ! cik google!!

jangan merajuk lagi ya si kuda ku.. sampai bila-bila aku tetap jaga kamu si kudaku.. itulah pemberian arwah abah padaku.. 11 tahun kita bersama si kuda ku.. walau apa-apa pun.. kamu tetap kesayanganku.. si kuda ku.. kamu adalah sentimental value padaku.. terbaik BFV ----!!

nota blog : si kura kura berusia 2 minggu..

11 ulasan:

cheqna berkata...

cheqna semalam baru siap odit..skang nak relaks2
merajuk kot =)

LiNda berkata...

hehe...dia merajuk kot, kadang2 rase bende2 ni pun macam de perasaan kan.

Unknown berkata...

opis is pun sibuk dengan 5s... xsudah2... penat gak.. witu is ada ikut lawatan melawat opis 5s terbaik kat perlis, pengarah sibuk soh ikut macam opis terbaik tu.. kelam kabut mengemas, menyisih, menyapu, melangut.. keh3 (^____^)

Saya Disini berkata...

haa..bis la dh merajuk da..

shahrazali berkata...

laaaaaaaaaaaa...moto ker yg dimaksudkan....hahaha..ingtkan cite pasal sape td..

motor mmg kdg2 cmtu....nk kena belai..hehe...rajin2 la basuh n lap motor tu k...

LYAfrina berkata...

wah... 11 tahun tu satu tmpoh y agak lama... msti la sygkan sbb dah berbelas tahun bkhidmat.. sesekali j merajuk..hehe

rieda_ffya berkata...

saje je dia mintak tukar angin kut si kuda awk tu..dia x majok arr..

Kasih Salina berkata...

ler..kesiannya..dia pun ada perasaan jugak kot..sekali sekala nak buat2 manja dgn tuan dia..hihi..

Aine Ainun berkata...

lamanya saya x singgah sini...
sihat ke??=))

kuda tu motor ye?
kura2 tu kereta?

hehee myb merajuk kot, xpun jauh hati, sebab dia tau ada yg baru..
pasni pujuk la die balik tau, belikan eksesori baru ke...hihiksss...=)

Masya berkata...

hihihihi.. alamak!!! kuda merajuk pyh nak pujuk lari laju.. kura² ok.. x lari hihihihi

AdaM Hawa berkata...

pas ni nak tukar baju si kuda plak.. ;) bagi manja-manja..