Rabu, Mei 2

tercapai IMPIAN..

Salam 1 Malaysia..

selalunya entry hari rabu aku.. pasti WORDLESS WEDNESDAY.. tapi hari ni aku tak buat entry tu.. sesekali skip.. sementara ada cite yang nak aku simpan buat kenangan di masa akan datang.. blog bagi aku seperti diary kehidupan ku.. tapi ianya public.. terpulang pada orang yang membaca nak komen apa.. aku rasa mesti ada gak yang akan bile baca entry aku ni rasa entry agak merapu.. merapu.. tak bermotif.. biarlah apa yang di fikirkan.. tak banyak sikit mesti ada sesuatu yang berharga setiap entry..

syukur alhamdulillah.. saat yang indah bagi aku bile dapat menunaikan permintaan bonda.. nak kate permintaan, aku rasa lebih kepada impian.. setiap insan yang bergelar bonda pasti mahu melihat anak-anak bahagia.. gembira.. dan ada kehidupan yang baik.. begitu juga bondaku.. mahu melihat anak-anak hidup dengan baik.. ada kerjaya.. ada kehidupan yang bahagia.. asal jangan lupa suruhanNYA..

25 April 2012.. hari yang aku tak dapat lupakan bila bonda beri 1 senyuman yang cukup bermakna dan indah buatku.. hasrat hati bonda nak tengok aku punya sebuah kereta.. satu masa dahulu semasa aku beli rumah, aku mendapat tentangan dari bonda.. sebab.. bonda nak aku beli kereta dulu.. tapi tidak bagi aku.. perancangan aku sejak aku bekerja memang nak beli rumah dulu baru beli kereta.. dan sekarang Alhamdulillah.. ianya menjadi kenyataan walaupun sebenarnya ianya masih milik bank.. pastilah berhutang.. bak kate orang, "tak hutang mane nak ada rete.." InsyaAllah.. aku akan cube buat perancangan kewangan yang terbaik 2012 dan seterusnya..

si kura-kura yang cute! ahaksss!!

hari ini genap seminggu..

lepas ni senang la bonda nak kemana.. dah ada kete kat rumah, boleh la bawa bonda jalan-jalan.. at least sebulan sekali pun jadilah kan.. Alhamdulillah.. dengan usia begini aku dah mula ada aset walaupun masih berutang.. ada rumah.. ada kete.. cukup buat masa ini untuk diriku.. cube yang terbaik dalam hidup.. kehidupan harus diperbaiki dari hari ke hari.. lepas ni harus ada kewangan yang stabil.. baru boleh merancang sesuatu yang indah.. ada 1 lagi impian bonda untuk aku.. ada insan yang sudi menjaga ku hingga ke akhir hayat.. InsyaAllah.. yang itu aku berserah pada Allah s.w.t. walaupun tiada istilah jemu untuk berusaha.. berdoa.. mencari pasangan hidup.. perancangan Allah s.w.t. yang lebih indah dari perancangan hambaNYA.. DIA yang lebih mengetahui.. pasti ada hikmah sebaliknya.. bersabar wahai hati.. menggembirakan hati seorang bonda adalah satu nikmat bagi aku.. kalau arwah abah ada pasti arwah abah juga gembira.. moga tenang dirimu di sana abah.. tunggu adik ya..

nota blog : jiwa sekarang agak sensitip.. kenapa erk?? rindu sangat pada arwah abah..

13 ulasan:

Saya Disini berkata...

wah,,kereta baru..nk tumpang

Masya berkata...

tibe² air mata bergenang baca entry ni.. sensetiff jugak ni....

akhirnya dapat juga beli kereta.. yeahhh lps ni boleh tumpang.. nak jalan²...

LiNda berkata...

tahniah...seorang ibu mesti nk tgok ank dia idup senang dan bahagia...:)

CtAyue berkata...

wah kak.. tahniah.tumpang happy tgk kejayaan akak yg dah pun mampu miliki kedua2 aset tu.. nt leh lah gi jalan cameron pulak kan..hehe.. :)

rieda_ffya berkata...

tahniah...bagus2 la..muda2 da wat harta...tu tok mase depan gakk

YaYaNsMuM a.k.a YM berkata...

Alhamdulillah...syukur...tahniah yer..:D yes, hidup kita nih kena ada perancangan. semoga sukses yer...

Aine Ainun berkata...

Alhamdulillah...saya tumpang gembira...=))

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) berkata...

bagus.. muda2 kumpul harta banyak2... insya allah harp ditemu dgn org yang sesuai dan berkualiti.aminnnn

Cik FaRiZaM berkata...

wah cantik nye>_<

jom jalan-jalan :)

singgah n follow sini..

http://afasz.blogspot.com

:D

shahrazali berkata...

nak naik kete baru !!!!!!!!! hehehe..

sama lah kita....teringat kat arwah abah....huhu..

yana halim berkata...

alhamdulillah dpt kereta baru.....tumpang happy for u... :)

Acik Erna berkata...

salam AH..alhadulillah dapat menggembirakan hati bonda..dan insyaalah impian bonda yang stu itu jugak akan tertunai..

AdaM Hawa berkata...

Terima Kasih Kawan-kawan..

mudah-mudahan Allah s.w.t. permudahkan perjalanan hidup ini..