Khamis, Mei 31

Bagan Nakhoda Omar PUNYA..

Salam 1 Malaysia..

hari ni dah 10 Rejab.. bermaksud tak sampai 2 bulan lagi Ramadhan menjelma.. ramai orang berpuasa bulan Rejab.. Alhamdulillah.. moga peroleh keberkatan di bulan Rejab.. bila dekat bulan Ramadhan.. tekak ni mula la nak makan macam-macam.. kunun sebelum bulan puasa.. haishhh!! makin membolat la badan ni.. memang sedia bolat pun.. ahaksss!!

mee udang sinonim dengan kuala sepetang.. tapi nak ke taiping semata-mata nak makan mee udang.. idak le teman buat.. kat sini pun dah banyak kedai jual mee udang.. sedap dengan tak je.. sedap beno ke mee udang kuala sepetang erk?? power sangat erk udangnya?? beso-beso?? bape ekor dalam satu bekas?? wahhhh!! banyak betol soalan aku.. macam ada yang sudi menjawab.. kalau ada yang sudi.. dipersilakan di ruangan pencetus kehangatanku orait!!

ni la kedainya..

kalau pergi ke rumah embah (nenek) di sabak bernam kompom family aku akan menerjah BNO.. Bagan Nakhoda Omar.. kat situ ada kedai mee udang.. bagi aku sedap je.. lain orang lain cita rasa kan.. udang dia pun boleh tahan besonya.. dan kate adik.. pasti ada 7 ekor udang dalam pinggan yang kita makan.. aik!! nampak tak kamu dulu rajin beno makan mee udang masa duduk poli sabak kan?? kan?? siap dah tau bape ekor udang ada dalam 1 pinggan.. harganya 1 pinggan aku tak pasti bape hengget.. sebab.. selalunya kalau makan kat situ macam-macam yang di order.. nasi goreng udang la.. nasi ayam la.. macam-macam la.. jadi tak tau harga 1 pinggan bape hengget.. siap bungkus lagi kalau nak balik.. dan pastinya kuah di asingkan.. kang basi ke apa.. langsung tak boleh makan.. meh zoom in!!

menyelerakan tak??
tengok udang dia.. udang laut punya.. bukan bela..

lepas makan biasanya kami akan melepak di tepi tebing laut.. ada pondok.. bonda duduk kat pondok la.. bagi lega-lega perut tu.. baru boleh meneruskan perjalanan pulang ke klang.. 

berangin je.. sonok!

8 ulasan:

Saya Disini berkata...

wah..tergugat ni..sedp

CtAyue berkata...

wah sedap....terliur nengoknye..

Masya berkata...

glamourkan mee udang kat BNO ni... kalau balik kampung mesti lalu.. lalu je lah x pernah singgah huhuhuhuhu....

Afasz berkata...

sedap nye.udang dia besar nye :)

yana halim berkata...

kalau time lapo, mmg sedap. tapi kalau mee udang tersedap....yg kat Sg Dua pulau Pinang le paling sedap. Huishhh.....teringin la pulak...

LiNda berkata...

fevret linda tu udang..pergghhh..nmpak sgt sedap je.

Aine Ainun berkata...

salam..=))
lama sangat tak jenguk sini=))

nampak sedap...kat mane ni???

Aine Ainun berkata...

lama x update ye///=))

salam pagi, singgah sini,
smoga sihat hendaknya=))))