Khamis, Mei 24

buat KALI ke 6..

Salam 1 Malaysia..

tanggal 20 Mei 2012.. untuk kali ke 6 anakanda bonda naik ke pentas untuk mengambil sekeping sijil.. tak tau ada atau tidak untuk kali ke 7.. dari sijil.. diploma.. dan ijazah.. alhamdulillah.. aku bersyukur.. bonda dapat melihat anakanda naik ke pentas di majlis konvokesyen.. namun ada sedikit rasa ralat di hati kecil ni.. jauh di dasar hati.. ayahanda tidak dapat menyaksikan.. arwah abah sempat melihat along naik ke pentas untuk mengambil sijil perguruan.. saat aku mengambil sijil di POLIMAS.. arwah abah baru beberapa bulan meninggal dunia.. di atas pentas juga air mata mengalir.. betapa sayu hati ini hajat di hati tidak dapat tertunai untuk menghadiahkan sekeping sijil kepada arwah abah.. moga tenang dirimu di sana.. adik sentiasa mendoakan agar arwah abah sentiasa dalam golongan insan-insan yang dikasihi Allah s.w.t.

mengalir air mata saat melihat adinda bongsu naik ke pentas.. pabila nama di sebut.. menyentuh dasar hati kecil.. tertunai amanah yang aku galas selama ini.. Ya Allah.. sesungguhnya tiada daya dan upaya melainkan dengan bantuan Allah s.w.t. apa yang aku beri.. kepada adik-adik.. aku tidak mengharap balasan.. cukup bagiku untuk melihat mereka gembira.. berjaya.. hanya ini yang mampu aku berikan.. ilmu.. menitik air mata di saat entry di taip..

andai ada rezeki.. sambung la pelajaran wahai adik-adik ku.. untuk kesenangan dirimu di masa yang mendatang.. susuri kehidupan dengan tenang.. InsyaAllah.. segalanya dipermudahkan dengan niat dan hati yang ikhlas.. sekalung tahniah untuk adindaku.. HASMIDAYU BINTI AWALUDDIN.. semoga maju jaya di masa akan datang.. keje rajin-rajin.. nanti boleh pergi Jepun.. tengok negara orang.. moh la layan gamba adinda konvo.. tak boleh nak menaip lagi.. air mata dah bercucuran.. badan je beso.. hati kecik cam semut.. mudah sangat menangis bile melibatkan keluarga.. insan yang tersayang.. zassss!!

untuk kali ke 2 dengan bunga-bunga..

bersama bonda dan angah..
abangchik & along tak ikut..

bersama bonda..
bersama mak teh & family.. yang sentiasa memberi sokongan dan bantuan..
bersama tetttttt.. ahaksss!!




tersengih dengan bunga!!
bersama rakan-rakan seperjuangan..

rasa satu kepuasan melihat adinda gembira.. semua orang gembira.. semoga Allah s.w.t mempermudahkan segala urusan kami.. Amin.. kenangan terindah sebagai seorang anak dan kakak..

6 ulasan:

rieda_ffya berkata...

tahniah...sy pon x sabar nk abihkan degree n naik pentas lg...tahniah tok adinda mu ye..

CtAyue berkata...

tahniah utk adik kak nani.. bestnye konvo.. :)

Masya berkata...

tahniah ayu.. seronoknya tgk org konvo... tibe² hati pun teringin..

LYAfrina berkata...

wah..tahniah....
sure mak sgt2 terharu melihat kjayaan ank2.. cam arwah ayh lya... sorang pon dia x smpat tgk..sbb mninggal muda..masa tu abg2 n kakak belajar lg.. n y sorang tu kat oversea.. msa mninggal pon x smapt jumpa..

Acik Erna berkata...

assalam AH..tahniah diatas kejayaan adik AH

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) berkata...

ila belum lagi sambung master.time constrain n belum ada kekuatan dari pelbagai sudut. belum lagi puas melayan anak2 yg cuma punya masa 2 hari dgn ila setiap minggu. hari lain keja..