Khamis, November 29

minggu yang HANGAT..

Salam 1 Malaysia..

minggu yang suam-suam kuku mood untuk bekerja.. dengan cerita yang kurang enak.. ohh!! apakah.. biasa la kalau kat opis ni.. hot-hot biasanya isu internet la.. nak block itu.. nak block ini.. haishhh!! kisahnya.. bile on benda tu.. kerja-kerja tak siap ke?? rasanya.. semua clear.. tapi nape lah nak sekat-sekat sedang zaman sekarang SEGALANYA DI HUJUNG JARI.. ermmmm.. wait & see je la.. kalau nak block.. yeaaa.. aku rela melanggan apa yang patut dengan internet ni.. ohh!! tiada sedikit hiburan time keje adalah seperti ada yang tak kene 8 jam di opis.. untuk orang lain tak tau la.. tapi untuk aku.. kene ada sedikit hiburan.. paling tidak.. online radio.. cukup!

dan.. minggu ini.. banyak betul program.. banyak betul cerita.. yang HANGAT.. yang menjadi bualan untuk kaum adam.. dan ada juga kaum hawa.. 


game bermula ahad lepas.. Malaysia tewas dengan Singapura.. 0-3.. oh!! peminat sangat-sangat mengutuk.. jurulatih.. pemain.. lagi-lagi pada apek yang nak kawin.. macam-macam yang peminat tak puas hati.. adat permainan.. ada kalah ada menang.. 

malam tadi.. Malaysia menang 4-1 dengan Laos.. macam-macam pujian pagi ni.. sampai aku pun terleka dengan celoteh JOHARA sampai terlupa mendengar zikir terapi Hafiz Hamidun dalam kete.. game seterusnya.. Malaysia vs Indonesia.. ntah apa pula usalan.. komen peminat HARIMAU MALAYA.. adakah mampu MALAYSIA mengekalkan kejuaraan AFF SUZUKI pada tahun ini?? kita nantikan..

dan minggu yang agak HANGAT juga bagi..





babak-babak yang di nantikan oleh peminat novel ADAM & HAWA.. kemuncak.. jangan sampai ada yang meroyan ea.. ALAMAK!! tapi yang pasti babak yang menarik itu akan bersambung minggu depan.. ahaks!! dalam drama ni.. ada tambahan untuk watak JOHAN.. dan peminat fanatik menyampah dengan watak Johan.. ala-ala gila talak dengan AIN.. yang pasti.. ADAM & AIN dalam mood honeymoon ea.. sengih-sengih tengok cite ni dengan bonda.. angah mesti akan repeat episod minggu ni.. 1 episod pun dia tak tengok minggu ni.. tapi ada anak-anak buah pula kat rumah tu.. alamat katun memanjang je la..

jemputan majlis perkahwinan dan berkhatan sana sini.. dah duduk kawasan kampung.. tak boleh lari la kan dari menghadiri majlis.. minggu ni.. jiran depan rumah.. sambut menantu anak sulung.. minggu lepas sebelah perempuan.. dekat je.. dan untuk orang jawa seperti aku.. kenelah rewang.. tunjuk muka ni ea.. kang kate tak bercampur dengan jiran tetangga pulak.. walaupun masih anak dara.. dan hajat nak ke MAHA terpaksa aku tahan.. InsyaAllah.. panjang umur.. murah rezeki.. tahun depan boleh pegi kot.. tiap-tiap tahun ada kan??


makanan untuk pengantin mesti masak special kan?? abis ke pengantin makan?? eh! pasti tak.. bersopan santun pengantin makan kan.. yang makan lebih-lebih.. orang sebelah-sebelah pengantin la kan.. dan budak-budak kecik yang tukang angkat gelas dan pinggan.. kalau kat kampung la.. mane pakai katering kan.. masak gotong royong.. tu la istimewanya duduk di kampung.. apa yang penting.. kerjasama.. meriah.. SELAMAT PENGANTIN BARU REZA & PASANGAN..

nota blog : menghitung hari untuk berehatkan diri bersama keluarga tersayang di sana..


6 ulasan:

LiNda berkata...

hehe..malm td xtgok adam hawa sebab tgok bola..nasib baik menang..akk, sy suke makn makanan pengantin. kalo sedara mara or jiran sebelah2 umah yg de mjlis kawin, mesti linda tlong abiskan mkanan pengantin :)

wisata bakti alam berkata...



kunjungan gan,bagi - bagi motivasi
semoga bisa jadi semangat
Hal mudah akan terasa sulit jika yg pertama dipikirkan adalah kata SULIT.Yakinlah bahwa kita memiliki kemampuan dan kekuatan.
ditunggu kunjungan baliknya yaa :)

Cho Zila berkata...

kalau main betoi2 mesti bolehkan.. semoga dapat juara lagi..
bosan si johantu yerk.. camner ker gaya orangnyer...
akak pun hujung mingguni pun layan lauk kenduri...

syafiqakarim berkata...

semalam sempat tgk bola

shahrazali berkata...

x tgok cite adam dan hawa....tp tau la cite dia sket2 sbb bdk2 ofis hari2 bercerita....x tgok pun dah tau cmna cite dia..hehe..


harap2 Malaysia dpt kalahkan Indonesia kan...

LYAfrina berkata...

lya pon lyn adamhawa..tp episod 57 ni xbape best la..