Selasa, November 20

aduhai.. anak MAK..

Salam 1 Malaysia..

sudah masuk waktu tengahari dan sebentar lagi waktu rehat a.k.a waktu makan tengahari.. hari ni tak makan tengahari sebab pagi tadi dah makan mehun sup.. masih kenyang rasanya.. kalau lapa.. makan la biskut jacob.. 

ada sapa-sapa tengok SELAMI JIWA bersama Dato' Dr. Hj. Fadzilah Kamsah dan artis jemputan Fizo Omar dan seorang tetamu perempuan.. sory.. tak ingat nama tetamu tu.. yang teringat namanya Nurul Hana.. tajuknya.. ADUHAI.. ANAK MAK.. yang best tu.. Fizo Omar memang mengaku dirinya anak mak.. program selami jiwa ni memang aku suka tengok.. walaupun setengah jam.. tapi kali ni.. musim kedua ni.. memang seronok la topik-topiknya.. masa awal muharram pun terbaik.. tetamu yang di jemput oleh Dato' semuanya ada kisah tersendiri dengan tajuk pada musim ini..


macam-macam kerenah juga sape merasakan dirinya anak mak.. dan yang utama mesti orang akan kate.. MANJA.. tu salah satu la.. bagi Fizo.. banyak kepada tanggungjawab.. suka la cara dia bercakap pasal isu ni.. dengan usikan Dato' buat kami yang menonton di rumah pun tergelak.. lagi-lagi bab JODOH.. Dato' ada juga menyelitkan doa untuk melembutkan hati anak mak.. "Ya Aziz Ya Jabbar Ya Mutakabbir " baca dan hembus pada orang yang berkenaan.. gamba kat handphone pun boleh.. dengan niat yang betul ya.. jangan niat lain pulak.. banyak ilmu yang aku dapat dalam menonton program SELAMI JIWA ni.. terbaik!! 

nota blog : TAHNIAH!! kak cik.. dapat 1A 2B 2C.. Syukur.. Alhamdulillah.. harap lepas ni belajar rajin-rajin lagi ya.. target PMR pulak 3 tahun akan datang..

6 ulasan:

:: Mrs.Eady :: berkata...

tahniah!

PinkUmmi berkata...

Tak pernha lg jumpa org yg anak emak nih..

Tahniah Kak Cik utk UPSR...

Cho Zila berkata...

tengok gak tadi.. best.. pandai bercakap akak suka..

Acik Erna berkata...

hero sulung acik masa sekolah diejek anak emak..menangis2 tak mau he he pandai lak malu masa tu..

Kasih Salina berkata...

salam..ya..saya pun ada tengok juga selami jiwa episod malam tadi..best juga tengoknya kan..lucu juga tengok fizo omar tu rupanya anak mak..

rieda_ffya berkata...

bagus le doa tu..bole amal n hembus utk anak2 sy nnt..