Khamis, November 22

KELU untuk berkata..

Salam 1 Malaysia..

petang yang agak suram di luar sane.. baru nak bersiaran.. dah lewat petang pun kan.. mood masih terumbang ambing.. debaran di dada makin berkurangan.. Syukur Alhamdulillah.. agak tersentak bile pensyarah komen di status FB menyatakan tanda-tanda sakit jantung.. kebelakangan ni aku perasan ada masanya jantung ni berdegup laju.. berdebar-debar.. Ya Allah.. InsyaAllah.. aku akan buat medical checkup.. cume sekarang masih tak punya kekuatan untuk buat medical checkup.. atau debaran ini tanda sekeping surat tiba semalam di rumah.. aku selalu cam tu.. kalau ada sesuatu yang akan terjadi.. pasti ada debaran yang tak menentu..

surat yang aku tunggu selama 2 minggu selamat tiba.. apakah?? ha.. cerita pegi cameron highland la ape lagi kan.. speed tak ingat kot sebab di waktu pagi yang tenang.. meluncur laju si kura-kura tanpa disedari melebihi had laju.. eh! bukan aku yang drive.. nak buat macamana kan.. dah buat salah.. terima la dendanya kan.. OH!! AES.. flash kamera dia kuat betul.. bayangkan dalam waktu 7 pagi tetibe kami terkena flash seperti ada petir di depan.. memang terkejut.. nasib la tak de kereta lain waktu tu.. terus si driver slow down tekan minyak.. masing-masing berpandangan.. lidah kelu untuk bersuara.. suasana yang sunyi di dalam kereta.. si driver sengih-sengih.. spontan aku bersuara.. "dah terkena".. 

surat cinta dari AES

bersiaplah simpan duit nak melayang ni.. bayar kat jpj atau mahkamah je.. balai polis tak boleh.. ada sedikit ketakutan di situ.. sebab.. seumur hidup ada lesen.. inilah kali pertama dapat surat saman.. nasib la bonda tak marah.. sebab dah terangkan awal-awal.. bukan aku yang drive.. fuhhh!! tapi kene kasi clear awal la.. roadtax menghampiri due.. kang haru biru pulak.. si kura-kura.. kepada kawan-kawan.. berhati-hati ya.. peringatan untuk diri sendiri sekali lagi..

nota blog : sorry awak.. saya terkasar bahasa sikit bila bincang hal saman ni petang ni dengan awak.. maafkan saya ya!! saya yang malas nak memikir hal ini.. nak selesai cepat je.. maaf ya awak..

2 ulasan:

Yana Halim berkata...

jangan bayo dulu nani. Mana tau kot2 kerajaan bertukar ke nanti. hehe..

Acik Erna berkata...

Assalam AH..masa anak sedara kena pun diawalpagi jugak..selepas subuh...diakena di slim river..