Isnin, Julai 9

HADIRMU amat dinantikan..

Salam 1 Malaysia..

Kehadiran membawa seribu erti
Terasa bagaikan suatu mimpi
Indah mahligai yang kita bina
Impian kini terlaksana sudah

Syukur.. Alhamdulillah.. biasa akan di sebut.. penantian suatu penyiksaan.. sesungguhnya.. bila kita di uji.. bersabarlah.. pasti Allah s.w.t akan menghadiahkan kita dengan sesuatu yang indah satu hari nanti.. APABILA KITA REDHA PADA SESUATU YANG MENGECEWAKAN HATI KITA, MAKA PERCAYALAH ALLAH AKAN MENGGANTIKAN KEKECEWAAN ITU DENGAN SESUATU YANG TIDAK DIJANGKA.. ayat ni sedikit sebanyak memberikan aku semangat dan kekuatan.. untuk belajar menjadi insan yang REDHA..

tanggal 26 Mei 2012.. lahirnya bayi lelaki yang dinantikan oleh temanku.. ini adalah kandungan kali ke 4 kalau tak silapku.. kali pertama mengandung.. syukur.. Allah telah kurniakan seorang bayi perempuan.. Hanisah Husna nama diberi.. walaupun kandungan saat itu baru 7 bulan.. kelahirannya awal 2 bulan dari jangkaan.. lama juga Hanisah di hospital.. untuk pemantauan.. dugaan juga bagi temanku.. dengan masalah untuk berulang alik ke hospital.. susu badan tak nak keluar.. lepas tu bengkak susu.. Alhamdulillah.. dapat diharungi dengan tabah.. dan akhirnya.. Hanisah dapat pulang ke rumah..

Hanisah Husna & Mama

selepas Hanisah di lahirkan.. temanku pernah 2 kali mengandung.. kandungan ke 2.. bile kandungan mencecah ke 4 bulan kalau tak silap.. temanku keguguran.. ujian lagi padanya.. Allah lebih menyayanginya.. makin tabah hati temanku.. selang setahun kalau tak silap.. temanku mengandung lagi untuk kandungan kali ke 3.. Allah uji dia lagi.. bile kandungan berusia 7 bulan.. bayi meninggal dalam perut.. bayi lelaki.. Ya Allah.. sedih hatiku bile mendengarnya.. namun perancangan Allah yang terbaik dari perancangan hambaNYA..

dalam ketika diuji dengan kematian kandungan ke 3.. Syukur Alhamdulillah.. Allah telah beri rezeki lagi padanya.. temanku mengandung kali ke 4.. tiada komplikasi yang ku dengar melalui ceritanya.. walaupun kami berjauhan.. dia nun di utara.. aku di sini.. selain msg phone, YM dan facebook menjadi penghubung antara kami.. ketika dia mengandung kali ke 4, Allah uji lagi dia.. abang kandung tersayang pergi mengadap Illahi.. pergi yang tak akan kembali lagi.. sangat terkejut sebab sebelum tu kali berbual bertanya khabar tidak pula dia menyatakan abangnya di hospital.. janji Allah pasti.. nak tak nak kita kene terima dengan hati yang terbuka.. Allah lebih sayang kepadanya.. sakit buah pinggang yang pada aku tak lama arwah sakit.. tapi dah tahap ke 4 kalau tak silap.. moga tenang arwah di sana.. Al-Fatihah..

Adam Mikhail b. Azlizan

hadirnya ADAM MIKHAIL menceriakan lagi keluarga kecil temanku.. mungkin sebagai pengganti arwah abang temanku.. mengubat rindu untuk mak temanku.. keluarga dia juga seperti keluargaku.. dulu masa time belaja di kedah.. kalau cuti hujung minggu, rumah dialah yang aku pergi.. bab makan.. ermmm.. jangan cakap.. lepas makan nasi.. makan kuih pulak.. lepas tu makan buah pulak.. memang asik makan je la kalau pergi rumah dia.. dengan kanan kiri sawah padi.. syok!!

terkini dari
ADAM MIKHAIL..
saya dah sebulan!!
terasa rindu ingin bertemu.. InsyaAllah.. panjang umur.. murah rezeki.. ku jejak ke negeri jelapang padi.. nak gomol-gomol ADAM MIKHAIL!! semoga hadirmu Adam Mikhail menyerikan hidup mama & abah.. tak lupa kak Hanisah.. wan dan tok wan.. 1 hari nanti.. InsyaAllah acik jumpa Adam Mikhail ya!!




5 ulasan:

Aine Ainun berkata...

Allah aturkan yg baikkan..sesudah ujan, pastinya ada pelangi;)

rieda_ffya berkata...

setiap perjalanan yg dilalui temanmu pasti ade hikmahnye..semakin Allah menguji temanmu..pasti semakin sayang Allah pada dia..tahniah atas kelahiran Adam Mikhail...

Saya Disini berkata...

comeinye

Afasz berkata...

ololo comey nye dia :D

Nana Nera berkata...

sume yg berlaku pasti ada hikmahnya....