Selasa, Julai 10

MASUK klinik!! jumpa DR.

Salam 1 Malaysia..

rentetan dari kisah cermin si kura-kura terkena batu.. RETAK hatiku.. ada sedikit rasa kesal yang amat.. bagaimana aku boleh tak perasan.. cuai.. sedih betul bile tengok.. ralat!

sabtu lepas bawa pegi masuk klinik.. ding dong ding dong.. pekerja klinik Dr. Cermin kate.. RM70.. tapi tak cantik sepenuhnya.. ada DOT nanti.. fikir sekejap.. dari teruk cam ni.. tak pe la.. ada DOT.. pekerja tu tebuk sikit cermin.. untuk masukkan bahan kimia.. aku bukan ape.. takut retak tu merebak.. kalau merebak.. maka kosnya akan lebih tinggi.. sempat tanya kat pekerja tu.. dia kate RM480.. perghh.. borak dengan kawan yang bawa tu.. dia kate sayang.. cermin ni elok lagi.. cume retak sikit je.. pekerja tu kate, repair je la.. tak perlu tukar.. nanti renew roadtax & ins. tambah untuk cermin dalam RM75.. ok lah! so.. lihatlah apa yang berlaku pada si kura-kura..

langkah pertama :

kasi tebuk sikit cermin tu.. lobang..

seterusnya :

cucuk tiub dan letak bahan kimia..
lepas suntik.. biarkan seketika..
zoom dekat sikit!
peralatan suntik cermin si kura-kura ;)
dekat setengah jam tunggu cermin si kura-kura di suntik.. bagi kering.. pas tu pekerja lap-lap.. tengok cam ne lepas suntik.. gamba selepas tak snap ye.. sebab aku nak buat-buat tak nampak.. ahakss!! dari luar ada DOT itam.. dari dalam kete cermin seperti kene titisan air hujan.. tak nampak hitamnya.. ok dari hari tu.. waranty 1 tahun.. suntik botok kat cermin.. ahakss!! TQ Dr. Cermin.. memulihkan cermin si kura-kura.. wahh!! ayat cam iklan pulak.. lepas ni kene berhati-hati.. pastikan jauh dari lori & orang memotong rumput.. BAHAYA!! tapi malang kan tak berbau.. yang penting.. sentiasa berhati-hati.. tapi kalau nak jadi.. kat mana-mana pun boleh jadi.. kan?? kan?? kan??

8 ulasan:

LiNda berkata...

lor..cermin retak ke? lpas ni kene ati2 la. mahal gak ye nk tukar cermin kete..

Aine Ainun berkata...

Mcm2 skrgkan...canggih..
Betul2 mcm jumpa doc ni...

cheqna berkata...

standby duit je kan..

yana halim berkata...

mmg kena amik insurans cermin lepas ni.. huhu

CtAyue berkata...

cermin depan mmg mahal kan.. kete akak kn baru lagi kan..sayangnya dah terkena retak..

rieda_ffya berkata...

ingat ape yg msok klinik...heee..kete upenya

Acik Erna berkata...

assalam AH.acik pernah juga kena batu orang mesin rumput.tapi sebab masa ambil insuran cover cermin..terus tukar baru.

Masya berkata...

nasib baik xyah tukar cermin.. buat gitu jer.. selamat²....