Selasa, Mei 1

BULAN yang ke 5..

Salam 1 Malaysia..

SELAMAT HARI PEKERJA 2012

KEPADA:

SEMUA INSAN-INSAN YANG BEKERJAYA
SEMOGA SUKSES DALAM BIDANG YANG DICEBURI

dah petang baru nak buat ucapan ke? opppsss!! maafkan aku kawan-kawan maya.. dah bape hari tak menjengok blog.. dah mula bersawang gamaknya blog aku ni.. kekangan masa.. adakalanya macam tak cukup masa sewaktu di pejabat.. kalau dah balik rumah.. opkos la tak bertenet.. melainkan weekend.. mungkin time table aku dah banyak berubah.. dengan tugas yang ntah ape-ape ada masanya.. ada sampai 1 tahap hari tu.. tetibe cam nak tuka gred dari J ke N.. ahakss!! merajuk hati la pulak erk.. alamak!! terbabas dari landasan nampaknya aku membebel..

masa berlalu begitu pantas.. kejap je dah masuk bulan 5.. MEI.. bulan ni banyak kenduri kawin.. mana yang sempat, boleh lah aku pergi.. kalau tidak.. alamatnya aku mengirim je la.. bulan 5 gak adik bongsu aku konvo.. saat yang aku nantikan bile adik-adik sambung belaja.. Alhamdulillah.. amanah yang aku pikul telah aku tunaikan.. amanah yang 1 masa dahulu sentiasa bermain-main dalam fikiran, takut tak dapat tunaikan.. syukur padaMU YA ALLAH.. walau pahit.. getir membesarkan adik-adik yang adakalanya menguji kesabaran aku.. dengan bantuan dan sokongan dari bonda, akhirnya adik-adik dapat menghabiskan pengajian mereka walaupun hanya menggenggam sekeping sijil dan diploma.. aku tetap berbangga..

di saat entry ni aku taip.. rumahku sedang diselubungi asap.. aktiviti pembakaran dahan-dahan kayu pokok getah.. hujung minggu lepas abis pokok getah belakang rumah ditebang.. terasa panas bile tengahari.. tebang pokok sebab makcik nak buat rumah.. lagipun pokok getah dah tua.. dari nanti hempap rumah baru, baik tebang dulu.. bergolek-golek la batang pokok getah yang besar-besar tu.. susun elok-elok kat tepi.. kalau ada kenduri, boleh la digunakan.. masak guna kayu api.. moh le layan pict.. 

rimbunan dahan pokok getah..


tak berusik lagi dahan pokok getah..

kayu yang boleh digunakan untuk kenduri..

nota blog : terlalu rindu sikecik.. 

Tiada ulasan: