Isnin, April 22

bersamamu..

Salam 1 Malaysia..

agak lama tak jenguk blog.. entry pun tak de gamaknya bile tak jenguk.. agak kalut minggu lepas.. abaikan kisah minggu lepas.. hari ini dalam sejarah.. padaku.. yang lepas.. biarlah berlalu.. usah dikenang-kenang..



22042013 genap setahun si kura-kura.. cepatnya la hai.. dah setahun bersama.. so far.. semuanya ok.. tapi aku mencederakan dia.. oh!! kesian.. mula-mula.. tak sampai 2 bulan.. dah tercedera di cermin depan.. gara-gara lori bawa batu memotongku.. baru 2 bulan pegang stereng kan.. sure la slow and steady.. ahakkss!! sekarang?? rasa-rasa?? boleh la.. jeling jeling kete sebelah..

bulan 12 hari tu.. sekali lagi aku mencederakan si kura-kura.. abis bermisai dibahagian depan.. tersagat penutup longkang.. tak perasan depan tu tinggi.. ingat sekata sama.. bermisai kamu si kura-kura.. nanti ada duit lebih.. kasi polish ya.. sekarang tak boleh lagi.. ada benda yang kene selesaikan misi dulu..lepas tu.. aku bagi manja-manja kamu ya si kura-kura..

walau cam ne pun.. aku tetap sayang kamu si kura-kura.. suka duka bersama.. moga jodoh kita berpanjangan.. 8 tahun seterusnya.. chayok! chayok!!




nota blog : Takziah buat jiran ku.. atas kembalinya anakanda tersayang ke rahmatullah semalam.. kemalangan di federal highway melibatkan 5 orang maut.. moga keluarga terus tabah mengharungi ujian ini.. semoga rohnya di cucuri rahmat.. Al-Fatihah..

5 ulasan:

Acik Erna berkata...

assalam AH..AlFatihah..
kura2 tu masih cantik tu AH..suami acik kata kalau tak calar tak pandai..tapi acik sampai sekarang tak dibagi bawak..dapat pegang stereng masa kete berenti je..

CtAyue berkata...

mmg sedih tgk kete calar kan...cantiklah kete akak..ade nick name lg yer..hihi..

Cho Zila berkata...

memang sedih ler kalau dah terjd sesuatu pada kesayangan kitatukan.. semuatu nak keluarkan duit..
al-fatihah untuk jiran sebelah yang kehilangan insan tersayang... terkejut masa tengok tvtu..

Riedaffya ibrahim berkata...

bukan sedih aje bila nengok kete calar balar..tp robek juga poket kan..sabar je la

shahrazali berkata...

cinta si kura-kura... hehehe... xpe,,,bermisai cmne pun masih boleh di baiki dan pakai lg...asalkan organ dalaman kura-kura dijaga sebaiknya,,dapatlah meneruskan cinta utk 8 tahun lg.. hehe..