Isnin, Disember 31

LAST day..

Salam 1 Malaysia..

31 Disember 2012.. hari terakhir tahun 2012.. itu hanya kata-kata sahaja bagi ku.. setiap hari yang ku lalui indah.. mencabar.. di bibir ku menyatakan tutup buku lama.. buka buku baru menjelang 1 Januari 2013.. tapi bagiku sama je.. tak de yang lain.. setiap hari adalah hari yang berbeza.. ke sebab aku dah makin tua? AZAM?? ermm.. lama dah tak berazam.. cume ada impian dan harapan.. azam bagi aku HARUS buat.. ahakss!! lain orang lain cara kan?? kan?? tapi belum senaraikan lagi.. apa yang aku nak capai tahun 2013.. kewangan?? HARUS stabilkan.. setelah 2012 banyak ku laburkan untuk sesuatu yang bermakna.. AZAM.. oh!! AZAM.. nak kurus kot.. ahaksss!! 10 tahun yang lepas punya azam tak tertunai-tunai tu.. BASI..



bagiku.. tahun 2012.. banyak juga impian aku tercapai.. tak semua.. tapi aku rasa lebih 50% la.. Syukur.. Alhamdulillah.. kesihatan?? on.. off.. makanan tambahan ada juga ambik sejak usia 30-an ni.. tua sudah.. ahakss!! bab lain.. apa ya.. ermmm.. bagi aku.. yang melibat kewangan.. aku akan cube.. tapi kalau ianya melibatkan ketentuanNYA.. aku pasrah.. aku hanya mampu.. berdoa.. berusaha.. tawakal.. 

yang indah 2012.. bila adinda konvo diploma.. dapat beli kura-kura.. (tambah hutang sebenarnya..) dapat bercuti dengan family & kawan-kawan.. keadaan ekonomi adik-adik stabil.. Alhamdulillah.. target 2013 yang utama bagiku.. simpanan harus stabil.. baru boleh plan apa-apa.. banyak agenda juga la untuk perabis duit 2013 akan datang ni.. haishhh!! sekarang segalanya duit.. maka kene buat buku kira-kira baru la.. 2013..

yang pahit.. kelat 2012.. ada juga.. rasa terkilan.. rasa sedih.. kerenah manusia.. mana bisa aku penuhkan kehendak mereka.. aku hanya insan biasa.. cukup bagiku.. melihat mereka gembira.. aku tumpang gembira.. 



yang ku harapkan.. semoga 2013 memberi kebahagiaan kepada kami sekeluarga.. walau apa juga rintangan dan dugaan hidup.. akan ku cuba yang terbaik untuk mengatasinya.. dan yang penting.. SENYUM selalu.. ceriakan harimu dengan senyuman..

kehidupan bukan senang untuk dilalui.. dihadapi.. tidak semudah yang disangka.. tidak semudah yang dituturkan.. tidak semudah yang dibicarakan.. untuk melalui kehidupan hari-hari yang mendatang.. secantik mana yang kita aturkan perjalanan hidup kita.. Allah s.w.t. telah merancang yang lebih cantik.. yang lebih indah.. yang lebih sempurna.. masa depan kita.. rahsia Allah s.w.t.

4 ulasan:

LiNda berkata...

selamat tahun baru kak, semoga 2013 lebih murah rezeki, n lebih bahagia ;)

SYANI berkata...

Selamat tahun baru 2013. Semoga semua azam tercapai..

Riedaffya ibrahim berkata...

jgn byk habiskn duit thn depan ye...kalo ade jodoh makan nasi minyak thn depan kan...urusan Allah siapa tahu kan...selamat thn baru..semoga persahabatan di alam maya juga berkekalan..

KHAIRUL AMRAN berkata...

tinggalkan tahun 2012 dengan penuh rela. tahun 2013 menanti dengan penuh setia.