Selasa, Disember 18

KAMI di sini..

Salam 1 Malaysia..

hujan turun dengan lebatnya sebentar tadi beserta guruh yang kuat berdentum.. sekarang kalau tak hujan di petang hari.. hujan akan turun di malam hari.. itu anugerah Allah s.w.t. beri kepada kita.. Syukur.. Alhamdulillah.. tapi bila ada guruh.. mula la aku ketakutan.. lagi-lagi bila naik motor atau kereta.. memang mulut ni tak berenti berkumat kamit.. bukan baca jampi serapah ya.. baca ayat-ayat suci Al-Quran..

entry hari ini.. perghh.. agak suram-suram.. sesuram gamba yang ada.. sambungan entry semalam.. check in di BOUGAINVILLA RESORT.. terlajak juga bila nak ke sini.. nasib ada simpang jalan yang boleh ke situ.. kalau tak mau U-turn jauh sikit.. biasa la.. jalan di Port Dickson bila hujung minggu agak sibuk dengan musim cuti sekolah kan.. aku ni.. pemandu yang baru berjinak-jinak dengan dunia memandu kereta.. selama ni.. aku adalah pemandu motor.. 

[pintu masuk yang klasik..]

sampai dalam pukul 2.30 petang.. terus pegi ke kaunter resort.. agak mesra rakyat.. bayar apa yang patut.. di berikan kunci bilik.. aku ambik 2 family room.. 1 bilik RM220.. dua bilik RM440 + RM50 deposit.. opsss!! lupa la nak snap pict bilik.. ada 2 katil queen.. ada tv.. ada petia ais comel.. air cond.. bilik air yang cam kat rumah saiz sedang-sedang.. almari.. kira ok la.. bukan nak melepak sangat dalam bilik pun.. banyak aktiviti di pantai dan kolam je..

[persekitaran resort.. agak santai..]

dan inilah bilik yang aku menginap..

[nampak cam dah lama kan.. tapi.. Alhamdulillah.. ok..]

masuk bilik.. ape lagi.. masing-masing dah lapa.. makan!! kami dah siap bawa bekal.. nasi putih.. ayam masak kicap.. sayur kobis.. naget.. air.. simple-simple je.. asal kenyang.. lepas solat dan rehat.. ape lagi kanak-kanak riang lakukan.. BERKUBANG!! zoom in sikit!!

[kolam kanak-kanak.. tapi ape kes.. dua orang anak dara tu ada??]

di sini ada 2 kolam.. 1 tak dalam sangat.. sesuai untuk kanak-kanak.. gamba di atas.. bukan airnya hijau ya.. tapi dasar kolam di cat hijau.. ala-ala cam berlumut.. kolam dewasa time kami sampai tengah isi air.. time mereka berkubang.. dah penuh.. dan mereka berpindah ke sana.. zoom sikit!!

[naik turun keje minah sorang ni..]

[ni insan-insan yang perasan dirinya COMEL..]

lepas puas berkubang.. kami ronda-ronda ke persisiran pantai.. skodeng lokasi untuk esok pagi.. persekitaran yang menarik.. boleh datang lagi.. layan gamba sikit lagi apa yang ada di sini..


pondok ini la kami melepak di petang hari menyaksikan matahari terbenam.. InsyaAllah.. next entry.. layan gamba je dulu.. haishh!! banyak gamba la bile berjalan ni.. kalau tak.. entry tak menarik.. harap kawan-kawan tak jemu.. maaf kalau aku terlebih letak gamba.. peace yaw!!




4 ulasan:

Riedaffya ibrahim berkata...

wah...seronok ye..resort dia nampak ala kampung le..

Masya berkata...

amboi kemain seronoknya dia...

❤Kamsiah❤ berkata...

salam
akak tak pernah sampai PD lagi...

Cho Zila berkata...

ehm nampak klasik.. tapi kalau der kolam dah kira baguih.. dekat ngan pantai tak..