Isnin, Oktober 8

SYUKUR.. atas ingatan..

Salam 1 Malaysia..

MORNING!! kawan-kawan.. suhu yang agak sejuk.. mendung je cuaca pagi ni.. jangan mood ala-ala mendung dah la ye.. dan seperti biasa.. MONDAY BLUES.. haishhh!! jangan!! jangan!! nanti keje tak kemana.. 

dari cik google..

entry yang patutnya dah lama aku publish.. tapi dek kerana mood berblog yang melayang-layang dan malas nak transfer gamba ke pc.. maka entry ala-ala dah basi.. tak pe kot ea.. sebagai kenangan.. bukan selalu pun dapat benda ni.. entry berkaitan COKLAT.. ada sape-sape yang tak suka atau tak makan coklat?? sila angkat tangan kanan.. macam la den nampak yo.. 

bila la nak jejak lagi ni..
dek kerana adik lelaki aku keje luar kawasan je sejak bulan 7.. merata negeri dia pergi.. dari Johor.. terus ke Penang.. lepas Penang.. ke Perlis pula.. ingat dah abis sebab dah raya time tu.. rupenya.. ke Langkawi pulak.. abis kat Langkawi.. ke Kedah pulak.. haishh!! sonok betul la kamu.. keje sambil berjalan.. dan last destinasi untuk tahun ni.. sekarang berada di Terengganu.. gamaknya sok balik sini.. jangan lupa beli kopok losong ngan kopok kering ya.. bonda dah pesan.. kalau di negeri-negeri sebelum ni.. 2 minggu sekali balik.. ada masanya, tiap-tiap minggu balik.. tapi bila di Terengganu.. siap mesej.. sebulan tak balik.. dan yang terkesan.. siapa lagi kalau bukan BONDA.. kalau berjauhan dengan abangchik ni.. bonda memang akan tanya je.. bila la abangchik nak balik.. jarang berjauhan.. tu la jadinya.. lagi 1.. anak lelaki bongsu.. sebab yang bongsu dalam adik beradik aku pempuan.. manjanya pun lain macam la..

cerita dia di Langkawi.. ni yang kami syok.. bile dia update status di FB berada di Langkawi.. hah! aku la express.. COKLAT!! COKLAT!! ahakss!! hujung minggu tu dia balik dan membawa 1 beg coklat.. yes!! dan sampai sekarang masih ada dalam peti ais.. macam-macam coklat dia beli.. sebab dia pun suka makan coklat.. benda free ni.. jangan membazir kan.. agih-agihkan sikit pada makcik.. merasa la juga kan.. coklat Langkawi.. tak sampai sana lagi pun.. dah makan coklat sana.. wah!! ayat.. tak menahan.. padahal sama je rasanya dengan coklat biasa.. zoom in coklat dari Pulau Langkawi..

mana 1 pilihan anda??
bajet coklat mahal.. 2 set dibelikan untuk kami..
suka yang dalam balang tu..
tapi kami berebut tin tu.. untuk simpan duit siling..
yang ni terlalu manis rasanya.. masih ada di peti ais..
coklat wajib jika ke LANGKAWI..

semua di atas yang utama.. banyak juga la kan?? bak kate angah.. "wah!! bangchik dah pandai shopping.. " hope sentiasa macam ni la.. ingat kat adik beradik di mana juga berada.. darah yang mengalir itu sama kan..

rasa mint-mint.. ape ntah namanya..
dark coklat ferrero..

nota blog : Al-Fatihah untuk Pak Long Mokhtar telah kembali ke Rahmatullah petang semalam.. semoga dalam golongan orang-orang yang beriman..

10 ulasan:

Izwa Kamaruddin berkata...

coklatttttt!!

Acik Erna berkata...

Assalam AH..sedapnya coklat..acik dulu masa keje di airport..detiap kali keje..pi beli..sekeping ke..sambil2 buat kerja..sambil makan coklat

Arjuna Sakura berkata...

Ehmm memang menarik. tetapi sekarang dah x susah carik coklat-coklat nie. Cuma harganya jee laa mahal berbanding beli kat Duty Free Shop.

Kalau minat punya pasal, x mengapa belanja lebih asalkan puas hati.

LiNda berkata...

sukenye coklat. linda memang x boleh tinggl la coklat nih,mesti beli punyer. samela, dulu suke berebut tin tu sebab nak simpan barang or duit syiling .:)

Masya berkata...

COKLATTT FEBERETKU......
KISAH COKLAT KINDER BUENNO TU BUAT KT TERGELAK JER...

Cho Zila berkata...

akak sangat suka coklat.. memang kalau dapat tu habisler sekelip mata.. baik jauhkan dengan akak ... bile gemuk marah, padahal makan tak hengatkan.....

rieda_ffya berkata...

sy bukan penggemar coklat..ari tu pi langkawi beli coklat bkn main byk tp kasi sedara mara je...untung org suka makan ni,..

LYAfrina berkata...

byknyer borong...
kalo kwan2 atau family ke langkawi.... x sah kalo x kirimkan coklat,..sbb kat sana murah2 kan..

Cikgu Tie berkata...

setiap kali pergi langkawi...coklat daim memang tak pernah tak beli. Sedapnya!!!

yana halim berkata...

lama dah x pegi langkawi. Kena buat agenda juak ni... :)