Jumaat, Oktober 19

janjiNYA PASTI..

Salam 1 Malaysia..

Jumaat penghulu segala hari.. dengan cuaca yang redup-redup.. tenang-tenang.. betapa nikmatnya.. pemberianMU ini Ya Allah.. segalanya indah bagiku.. esok?? hari cuti.. minggu ni terasa amat letih.. esok mau window shopping je.. SETIA CITY MALL.. tungguuuuuuu..

cuaca minggu ni.. boleh dikatakan setiap hari hujan.. Rahmat dariNYA.. pemberitahuan air pasang pun dah dapat.. jadi.. berjaga-jaga lah pada yang duduk di kawasan tanah rendah.. takut air naik.. jadi banjir.. maka.. bersiap sedia.. kawasan rumah aku setakat ni.. kalau banjir pun tak la teruk sangat.. dengan sistem peparitan sekarang.. Alhamdulillah.. 



betul tak kenyataan di atas?? tanpa di sedari.. itu lah hakikatnya kita sebagai hambaNYA.. segalanya telah tertulis seusia kita berusia 4 bulan dalam kandungan.. (kalau tak silap la..) jadi.. janjiNYA pasti.. kita hanya menanti.. apa yang berlaku dari setiap saat.. setiap minit.. setiap jam.. setiap hari.. setiap minggu dan seterusnya.. perbaiki diri dari masa ke semasa.. untuk bekalan ke SANA.. 

Wahai diri, ketika kau jadi harapan,
berusahalah semampu mungkin...
Jangan dikhuatiri apa yang bakal terjadi,
Teruslah berjuang sampai akhir nanti...
Kerna,
Kau berjuang dijalan Illahi,
InshaAllah syurga akan menanti..

1 ulasan:

rieda_ffya berkata...

betul tu...kematian itu pasti...entah bile tapi xbole elak..