Selasa, Oktober 16

9 TAHUN lamanya..

Salam 1 Malaysia..

moga tenang-tenang keadaanku dan kawan-kawan semua untuk hari ini.. emosi ada masanya agak kurang stabil.. cuba ceriakan diri walaupun keseorangan.. terasa cepat masa berlalu pulak hari ini.. tak perasan dah dekat jam 12 tengahari.. pantas betul! last day bulan Zulkaedah.. esok dah masuk bulan Zulhijjah.. maksudnya.. dah nak raya haji kan.. raya korban.. dah nak sampai ke penghujung 1433H..

ahad lepas bukan hari berehat-rehat untuk aku.. kuar rumah dari jam 10 pagi.. dan pulang ke rumah 6.15petang.. fuhh!! seharian di jalan raya.. memenuhi undangan majlis perkahwinan.. 2 buah rumah je.. tapi jarak yang agak jauh.. lokasi pertama.. Rantau Panjang, Klang.. tuan rumah.. bekas ustazah masa sekolah rendah agama.. yang seronoknya.. ustazah masih ingat kat aku.. ingat nama tu yang mahal.. sebab dulu time sekolah nakal sikit rasanya.. mana mungkin ustazah tak ingat kan.. tuan rumah jemput bonda.. tapi cam biasa la.. aku tolong anta.. hidangan katering dengan lauk yang sangat sedap.. macam-macam ada.. menu utama, pasti nasi minyak kan.. dengan lauk pauk dia.. goodies.. dalan biskut ikan-ikan dalam balang kaca dan air kotak..

destinasi kedua.. nun di Kuala Langat.. menuju ke Kg. Endah, Banting.. majlis perkahwinan anak kakak ipar pakcik.. kat sane lorong-lorong kecik.. payah nak parking.. so.. parking dekat rumah berhampiran masjid.. eh!! ini rumah tok imam filem SALAM CINTA.. sekali anak makcik bersuara.. "ada Kamal Adli tak??" gelak aku.. mana ada.. shooting dah abis la.. lama gak dok umah pengantin.. dan gerak balik lebih kurang 2.30 petang.. 

SELAMAT DATANG KE PANTAI MORIB..

sebelum balik.. kita singgah PANTAI MORIB.. lama betul tak datang sini.. 9 tahun lamanya.. last pergi.. kursus induksi umum.. tetibe terkenang pulak.. kene jawap exam.. haishhh!! semuanya indah.. padahal saat berada di situ.. agak pahit kelat.. tu la yang mendewasakan.. dan mematangkan fikiran.. meh kita layan pict pantai morib sekarang..

sejarah PANTAI MORIB
taman permainan yang menarik
arca erk??
dasar laut..
pilih!! pilih!! mane satu idaman hati..
arca lagi..
food court
kemas.. macam-macam ada..

nota blog : layankan je la hati yang suam-suam kuku ni.. moga tenang akhirnya..

4 ulasan:

LiNda berkata...

tak pernah smpai sini lagi..cantik kan tmpat dia :)

Saya Disini berkata...

SY pon xpernh p...nmpk cntik

rieda_ffya berkata...

x pernah sampai morib lagi..nampak bersih aje

Papa Mifz berkata...

salam kenal..

PM teringin nak pergi Gold Coast Morib...:)