Isnin, Julai 22

Ujian.. Dugaan.. dariMU..

Salam 1 Malaysia..

sekejapnya la dah 13 Ramadhan hari ni.. cepat sungguh masa berlalu.. sedar tak sedar.. hampir ke pertengahan Ramadhan.. Ya Allah.. semoga amal ibadah kita di terima olehNYA..

10 Ramadhan.. tanda-tandanya telah ada.. tapi aku gagahkan diri.. 11 Ramadhan.. Ya Allah.. sungguh aku tak larat.. bergolek je kojenya kat rumah.. pantang dapat bantal.. letak kepala.. selsema.. batuk.. badan panas.. dengan erti kata lain.. DEMAM.. inilah ujian.. dan dugaan di bulan Ramadhan pada tahun ini.. ku terima Ya Allah.. hanya ku mohon.. KAU kurangkanlah kesakitan ku.. di saat itu..

petang sabtu.. lepas asar.. siap-siap pegi klinik.. pum pang pum pang.. RM 46 dengan 5 jenis ubat.. demam datang sekali dengan gastrik.. namun syukur.. aku masih bertahan untuk berpuasa.. juadah berbuka hari tu? ermmm.. pastinya beli saje di Bazar Ramadhan.. dan ini pertama kalinya aku menjejakkan kaki ke Bazar Ramadhan..






pilihan menu berbuka 11 Ramadhan.. 1st time cuba kat situ.. walaupun sebenarnya hari bukan bulan Ramadhan dia berniaga.. tak pernah try.. NASI BERIANI BATU PAHAT.. lauk yang ado.. ayam masak merah.. ayam beriani.. kambing beriani.. ayam goreng berempah.. nasi.. haruslah nasi beriani kan.. set nasi beriani ayam, tak kira ayam apa.. RM8.. set nasi beriani kambing RM9.. aku beli 2 set nasi beriani ayam beriani.. 1 set nasi beriani ayam goreng berempah.. 1 set nasi beriani ayam masak merah.. tapi.. aku sangat berpuas hati.. SEDAPPPP.. bonda siap cakap.. pas ni  boleh beli lagi.. (^_^)

12 Ramadhan.. suhu badan rasanya makin tinggi.. sekali lagi.. bergolek dan terlelap di depan tv.. 2 hari bercuti.. tiada aktiviti mengemas rumah langsung.. tak terdaya.. sory bonda.. minggu ni 4 hari bekerja.. adik cube yang terbaik mengemas..

dalam tak terdaya.. gagahkan diri juga memasak juadah berbuka petang semalam.. menu yang simple.. SOTO.. nasib angah & wife datang tepat pada masanya.. time orang goreng ayam.. so.. serah kat angah bab goreng ayam.. nasi impit kul 3 petang aku dah letak atas dapur untuk di rebus.. kul 5 dah mula masak sup.. goreng soohun.. kacang tanah.. dengan bantuan adik-adik ngan angah ngan wife.. siap juga akhirnya.. orang demam ni.. kalau kene sup.. cergas sikit.. gamba.. 1 pun tak snap.. tak de mood.. ;)

Syukur.. Alhamdulillah.. pagi ni bangun untuk bersahur terasa sihat sedikit.. so decide pergi kerja.. ubat selsema tak boleh makan.. kompom tido.. ni tak makan pun, dah letih menguap.. haishhh!! nasib tak de bos kat department sini.. kalau tak.. mungkin dah kene perli..

Ya Allah.. KAU kurniakanlah kami kesihatan tubuh badan.. 


nota blog : demamku kini berjangkit pada bonda pula.. hati risau.. balik kerja ni kalau bonda tak kebah lagi.. ke klinik la kita bonda.. moga bonda cepat sembuh..

7 ulasan:

Masya berkata...

dugaan btl ramadhan kali ni .. moga cepat sembuh yer...

Acik Erna berkata...

Semoga AH dan bunda ceoat baik.cabaran demam bulan puasa ni..acik awai lagi dah kena..batuk je yang belum hilang

BUNDA a.k.a KN berkata...

semoga cepat sembuh...selamat menjalani ibadah puasa...

NM03 berkata...

bonda... kuat hadapai dugaan ramadhan ni ye...

cahaya iman berkata...

semoga ummi diberi kesihatan yang baik dan dapat menjalani ibadah puasa dngn sempurna. mama pun sakit tekak..tp alhamdulillah tk demam lg..

cahaya iman berkata...

semoga ummi diberi kesihatan yang baik dan dapat menjalani ibadah puasa dngn sempurna. mama pun sakit tekak..tp alhamdulillah tk demam lg..

aizamia3 berkata...

dugaan di bulan ramadhan..
moga cepat sembuh hendakNYA..