Khamis, Jun 20

RAJA buah..

Salam 1 Malaysia..

yeahhh!! dah hari Khamis.. esok Jumaat.. last day bekerja esok.. pas tu cuti 2 hari.. cuti 2 hari yang penuh dengan agenda.. kenduri sane sini.. mana yang boleh aku pergi.. aku pergi.. yang tak boleh.. minta maaf banyak-banyak.. baru tadi jumpa ayah pengantin.. maaf.. tak dapat menghadirkan diri ke majlis perkahwinan anak beliau.. 2 orang lagi.. sepasang.. buat kat tempat grand juga.. Klang Executive Club.. nak buat cam ne.. tak boleh nak datang.. ada jemputan lain.. 

belum musim betul-betul agaknya RAJA BUAH ni.. tapi ada 1 tempat ni.. walaupun kat tempat lain tak bape nak ada.. tapi tempat ni selalunya ada.. on the way balik rumah.. hari-hari lalu.. bila dah ada, apa lagi.. menyinggah la.. tapi kompom agak mahal.. aku beli yang 2 biji RM10.. beli RM40.. makan 4 orang.. hambikkk!! ala.. buah tak besar mana pun.. besar saiz kepala kita je.. tapi isinya.. ermmm.. MABELES!! sedapp lemak berkrim di sukai ramai..

ku sangka "kucing tidur".. tapi bukan.. eh! korang panggil apa kalau yg seketul cantik cam gambar kat atas tu?? family aku panggil "kucing tidur".. korang??

tengok warna tak la kuning betul-betul kuning kan.. tapi rasanya.. perghhh.. sangat puas hati la.. sampai tak abis.. akhirnya.. 3 biji yang terakhir.. kupas.. ambik simpan dalam bekas.. masuk dalam peti ais.. esok pulak sambung makan.. walaupun buahnya kecil.. tapi berkualiti dengan harganya.. aku bukan reti sangat jenis-jenis durian ni.. tau makan je.. asal sedap.. ^_^

tengok la.. 4 orang makan.. huh! tak hagak banyaknya.. yang betul-betul makan.. aku ngan adik-adik je.. bonda makan takat bape ulas je.. tak berani makan banyak-banyak katanya.. teringat time arwah abah ada.. beli tak hingat.. bukan ada kereta waktu tu.. naik moto je.. yang menjadi mangsa opkos la aku.. pembonceng moto.. angah pemandu.. abis lubang peha aku dek kerana duri durian.. itu semua kenangan.. tipu la aku kalau makan durian tak teringat arwah abah.. kesukaan arwah buah ni.. Al-Fatihah untuk abah..





6 ulasan:

cahaya iman berkata...

wow, sedapnya durian, anje baru minggu lepas tau dapat merasa durian crepe..kesiankan, betapa ketinggalan zaman nye mama zaira ni ha...huhuhu..

cheqna berkata...

sedapnya..makan ngan pulut...letak dalam budu..ouh..nikmatnya

Aine Ainun berkata...

ala...terliuqnyaa....
saya tengah tunggu durian batu kurau ni, tak gugur lagi agaknya..=)

BUNDA a.k.a KN berkata...

assalam,

oo dah musim durian lagi ke...bunda tak makan durian

NM02 berkata...

baru smlm tedetik dalam hati, lamanya tak pekena doyan

shahrazali berkata...

perghhh...masyuk !!!!!

beli kt mne ni??? sek 7 ek??