Jumaat, Ogos 30

makin MATANG..

Salam 1 Malaysia..

bulan Syawal dah ke penghujung.. open house sana sini.. larat dengan tak larat je la.. nak pegi.. kalau berkesempatan.. hadirkan diri.. kalau tak.. maaf ya pada tuan rumah yang menjemput.. sabtu ni.. banyak juga undangan yang terpaksa di tolak.. bukan saje-saje tak nak pergi.. beraya ke rumah sedara tak abis lagi temanya.. uhuk!! sebagai driver.. haruslah redha.. ;)


dah besar kan anak-anak kecil ini.. dua budak comel yang pakai baju putih tu.. makin matang.. yang baju pink tu.. haruslah makin matang juga.. dah darjah 4.. kejap je anak-anak ummi dah beso.. rindu kamu masa kecik-kecik.. yang ummi mandikan.. pakaikan baju.. rindu saat itu..

orang beraya ke rumah saudara mara.. aku.. ahakss!! sepetang je.. bawa anak-anak ni bermain.. tak ramai orang.. jadi.. main sampai penat.. sampai terkeluar dari mulut mereka.. "ummi.. dah penat.." ok.. kita rehat.. semua permainan dia belasah naik.. kalau boleh yang macam sarang labah-labah pun dia orang nak main.. ketinggian tak cukup.. kaki tak sampai nak melangkah..


tengok lah adik.. kemain kamu ya.. suh naik tangga tak mau.. nak ikut cam kakak.. bila di tegur.. jawapannya.. "adik boleh la ummi.. adik dah besar.." ok.. aku perati je la.. takut tergelincir.. reti plak step kaki tu.. tangan.. makin matang dan bijak kamu adik.. 


wajah kesayangan ummi.. dah penat main.. boleh lak landing-landing.. rehat-rehat.. mentang-mentang tak ramai orang.. ke sana ke mari korang ya.. lagi-lagi kakak.. siap dapat kawan baru.. bukan apa.. risau ummi.. takut tak perasan.. kakak sampai ke mana.. marah dia bila ummi bebel.. ummi bebel sebab ummi sayang kakak tau.. kalau ummi tak sayang.. ummi biarkan je.. tau tak kakak..

makin petang.. orang pun dah mula ramai.. santai di tengah padang pulak.. nasib la cuaca tak panas.. kalau tak.. ermm.. ummi pikir banyak kali nak bawak korang ke padang..


berlari ke sana ke mari di padang.. bebas sungguh.. bergolek.. berkejaran.. sukanya kamu semua.. ummi tengok je.. kakak mudah mesra sejak sekolah.. cepat je dapat kawan baru.. berlari ke sana ke mari.. suka hati la anak-anak.. jatuh pun tak luka.. InsyaAllah.. sebab rumput lembut.. dah penat.. duduk lepak tengok burung pulak..


dah puas melepak.. layan pulak ikan.. haishh!! banyak destinasi budak-budak ni.. 


khusyuk tengok ikan makan.. siap pesan si kakak.. "ummi nanti kita datang lagi kita bawak roti.. kakak nak bagi ikan makan.." ya la anak.. ralit sangat tengok ikan makan.. ummi pun suka tengok.. ralit..


kakak 2 orang kat tepi tu yang bagi makan ikan.. banyak rupanya ikan dalam kolam ni.. ikan kap pun ada.. seronok la.. lain kali datang kita bawa roti ya..

sebelum balik.. pekena aiskrim mc'd.. 



dah pandai anak-anak ummi makan aiskrim.. dah tak comot-comot.. tak kene baju.. cepat betul kamu membesar.. ummi tak puas main dengan kamu.. kakak dah 6 tahun.. adik tahun ni dah 4 tahun.. kejap je.. bulan 12 nanti ada adik baru.. mau ke adik di panggil kak chik ni.. mesti nanti jawap.. "adik la.. bukan kak chik.." haishhh!! anak ummi.. makin matang! makin bijak! ummi sayang korang sampai bila-bila.. muahhhh!!!!






4 ulasan:

Acik Erna berkata...

seronoknya dapat bawak budak2 bersantai macam ni AH..teringat masa anak2 kecik dulu

Cho Zila berkata...

cantik tempat permainanni yerk.. memangler sronok kalua anak2 dapat berlari2...

❤Kamsiah❤ berkata...

begitulah anak2..cepat membesar tanpa kita puas utk membelai mereka..tau2 dah dewasa...

Masya berkata...

dah besar anak² umi .. adik pun.. kemain fesyen rambut masing²...