Selasa, Januari 15

KEDAH.. kami datang..

Salam 1 Malaysia..

sudah setengah bulan berada di bulan JANUARI.. Ya Allah.. pantasnya masa berlalu.. 1 bulan lagi audit perolehan.. fuhh!! fail tak kemaskini lagi.. 2 hari lagi hari lahir Bonda tersayang.. masih tak tau nak belikan hadiah ape.. HANDBAG?? KASUT?? KAIN ELA?? aduhai.. si anak yang masih memikir.. apa yang sesuai untuk bonda tersayang..

hari ni.. walaupun mungkin agak dah basi.. tapi ianya sangat bermakna buatku.. setelah 10 tahun menanti.. akhirnya.. aku dan teman seperjuangan di poli.. Shima.. dapat juga menjejakkan kaki ke KEDAH.. 10 tahun lamanya menyimpan angan-angan.. akhirnya.. dengan izinNYA.. dapat juga menjejakkan kaki ke sana.. dengan semangat berkobar-kobar menaiki si kura-kura comel ku.. dengan agak berat hati bonda izinkan.. kami berdua menaiki kura-kura bergerak 8.30 pagi 22 Disember 2012 menuju ke Utara.. percutian 4 hari 3 malam..

singgah berhenti di perhentian tapah.. mengisi perut kami yang lapar.. hantar pesanan penaja pada insan-insan tersayang, kami berada di mana.. kalau tak nanti.. fuh!! jenuh gak menjawab.. update sikit kat FB.. untuk insan yang ada sentiasa beri kata semangat.. cewah!! jiwang la pulak.. tapi tu la adanya padaku.. Sahabat.. suka dan duka..

bergerak meneruskan perjalanan non stop.. Alhamdulillah.. lancar.. sampai ke Perak.. masuk ke Pulau Pinang.. fuh!! jalan dah mula sesak sebelum tol Juru.. menguji kaki kanan ku.. untuk bermain break dan minyak.. test power betul.. nasib la co-pilot cool.. asal berkumandang suara-suara dari radio kura-kura.. 1 jam berada di kesesakan Pulau Pinang di tambah dengan hujan selebat-lebatnya di Seberang Prai.. Ujian untuk kami.. Syukur.. Alhamdulillah.. kami selamat tiba di Cinta Sayang Resort Homes lebih kurang 4.30 petang.. dan Syukur sangat-sangat.. penginapan kami di taja.. teman seperjuangan offer duduk rumah dia je.. memandangkan suaminya berlayar.. kecik tapak tangan.. nyiru kami tadahkan..

sawah padi.. ku rindu memandangmu..

petang tu.. lepas solat dan berehat ala kadar.. kami bergerak ke rumah seorang teman.. kami di jamu pelbagai juadah.. menu utama.. nasi berlauk.. dari jauh kami datang.. kami di hidangkan dengan pelbagai makanan.. sebelum maghrib.. kami bergerak pulang.. malam tu.. kami berborak-borak hingga lewat malam.. nasib la anak-anak teman memberi kerjasama.. tido awal mereka.. boleh la kami berborak sakan.. mengimbau kenangan lalu.. zaman belaja mengenal susah dan senang berada di perantauan.. Ya Allah.. sangat indah bile di kenang.. sampai mengalir air mata kami ketika berborak.. sangat indah pertemuan ini.. esoknya.. kami dah plan nak kemana.. entry berikutnya akan muncul.. daaaaaa!!

2 ulasan:

Acik Erna berkata...

assalam AH..tahniah..berjaya jugak..acik pun suka ke utara..cuma rasa letih..jauh jugak kan

Arjuna Sakura berkata...

Bak kata pepatah, "tempat jatuh lagi dikenang, inikan pula tempat bermain". So ada perubahan drastik yg dapat dilihat? 10 tahun tu...