Jumaat, Januari 11

cuci MATA..

Salam 1 Malaysia..

Jumaat menjelma.. last day bekerja minggu ni.. yehaaaaaaa!! syok!! pagi ni ada cermah agama.. santapan rohani untuk diri ini.. Alhamdulillah.. moga beroleh ilmu dari majlis ini.. Amin.. minggu depan hari khamis besday bonda.. nak bagi apa ya sebagai hadiah?? boleh kawan-kawan bantu diri ini.. plss...

last entry percutian ke Port Dickson.. bergerak ke teluk kemang.. kasi cuci mata lah!! bak kate Sathia.. bukan nak beli apa sangat pun.. saje tengok-tengok barang kat situ.. kot ada yang berkenan.. walaupaun kami ke situ hari bekerja.. tapi tetap ramai orang yang berkunjung ke situ.. zoom in gamba yang menarik di situ..


macam-macam ada.. yang menarik perhatianku.. katak tu.. comel!! nak beli tapi untuk sapa?? aku hanya mampu memandang si comel tu.. kalau datang sini.. yang aku beli.. t-shirt je.. benda lain tak de la.. saje la buat kenangan..

satu lagi benda yang menarik di sini.. KUDA.. selain kuda.. ada lah permainan untuk budak-budak.. yang roda tiga boleh kayuh kawal guna tangan.. ntah apa namanya.. aku pun tak tau.. ingat ada snap gamba.. tak de pulak.. tapi kuda ni.. membuang merata-rata.. tuan kuda la kutip.. cuci laluan jalan kuda.. bayaran dikenakan.. RM15 ke RM10 untuk dewasa.. tak ingat sangat sebab tak de rasa nak naik.. gayat kot.. last naik kuda di taman buaya.. kuda padi.. zaman sekolah menengah la dulu..


jalan-jalan.. pusing-pusing.. dari satu kedai ke satu kedai.. mencari baju yang sesuai.. warna yang menarik.. dan yang pasti.. nak yang murah dengan kualiti yang ok.. hah! teruk betul.. dah la kedainya sempit.. main celah-celah je masuk.. 






dan yang tak menahan.. dalam membeli dari satu kedai ke satu kedai.. akulah rupanya yang paling banyak beli t-shirt.. tak perasan aku beli 4 helai.. ahakss!! pilih punya pilih.. dan ada sorang tukang paw.. dalam diam dia ada strategik sendiri.. dia paw aku sehelai.. dia paw adik pempuan aku sehelai.. semua t-shirt PD.. tapi dia beli sendiri beli baju jersi Malaysia.. huh! kurang asam!! dalam diam kamu ya.. nilah budaknya..





sengih lebo kamu ya.. dapat t-shirt free..
 
dalam menunggu budak-budak beli key chain.. makcik sakan pulak beli topi.. aku test pakai.. nampak comel.. dia pun beli.. beli 2.. harga ok la.. RM15 setiap 1.. tak la mahal gile.. zoom in budak tak interprem juga..


tuan blog yang jarang interprem.. sekali pasan comel nak interprem.. ahakss!!

ni la 2 jenis topi yang berbeza.. berlakon je lebih budak berdua ni.. pasan comel la tu..

sekian saje entry-entry percutian kami di Port Dickson.. 9-10 Disember 2012.. satu kenangan yang terindah.. InsyaAllah.. tahun 2013 niat di hati nak bawa mereka ke LUMUT.. mudah-mudahan murah rezeki ku.. Amin..









2 ulasan:

Cho Zila berkata...

kalau dah mula tengok2 mesti terbeli pnya.. akak bab bagi hadiah memang tak reti.. paling2 bagi kain buat baju..

Nana Nera berkata...

Hadiah x ternilai buat BONDA...sepotong doa & alfatihah utk nya tiap ari...

bli la kek utknya....