Jumaat, Januari 4

aktiviti PAGI kami..

Salam 1 Malaysia..

4 hari di tahun baru.. macam-macam cerita suka dan duka untuk aku dan keluarga.. semua itu anugerah dan ujian dari Allah s.w.t.  sebagai hambanya.. harus terima dengan hati yang rela.. redha.. dengan apa juga yang diberikan pada kita.. terus menerus muhasabah diri..

sambung entry percutian ke PD yang dah basi sangat-sangat.. tapi aku nak letak gak kat sini.. sebagai kenangan untuk yang terakhir kali.. mungkin.. semuanya telah di susun atur.. kita je yang tak tau..

pagi hari yang sejuk dan berangin.. opkos la kan.. duduk tepi pantai.. mestilah angin sepoi-sepoi je.. ikut hati.. nak je sambung tido.. tapi suara budak-budak yang riuh bersiap mandi pantai.. rezeki kami.. tak hujan.. dua hari 1 malam kami di situ.. tak hujan.. gerimis halus pun sekejap je.. Syukur.. moh layan gamba..

nampak tenang kan.. dengan cuaca yang tak terucap dengan kata-kata betapa indahnya ciptaanNYA.. 

menuruni bukit untuk ke pantai yang airnya jernih.. 1st time pegi PD dapat mandi air laut yang airnya jernih.. siap nampak sekumpulan anak ikan berenang-renang dalam air.. siap tangkap masuk dalam baldi.. tapi kami lepaskan.. saje main-main.. cantik sangat.. nampak anak ketam dalam air.. jernih..


siap bawa bekal lagi baby.. tapi ermmm.. tak makan pun kat bawah.. bawa balik naik atas balik.. makan kat bilik.. buat penat bawa turun..



dari jauh kelihatan anak-anak ketam membuat rumah.. rumah ke ape ea?? kat pasir tu.. tatau la namanya.. aku kate rumah.. yang bulat-bulat kecik-kecik tu..

sempat bawa peralatan main pasir.. kunun nak buat castle.. tapi hampeh.. main kejap je.. pas tu semua nak berendam.. 

budak tak suka bergamba.. baju belang-belang harimau malaya.. payah sangat suh bergamba.. cam retis!!

dan akhirnya.. kami..

sangat happy berendam air laut.. 2 jam juga berendam pagi tu.. lagi seronok bile pantai ni tak ramai orang.. sebab ni kawasan resort.. orang tak ramai la kot yang tau tempat ni.. adik kate.. boleh datang lagi.. best! yang tak menahan ayat baby.. "nanti tiap-tiap cuti sekolah kita datang sini nak??" amboi.. sedap kemain cakap ye.. suka kemain dia main air laut tu.. kejap naik.. kejap turun.. macam-macam ragam..

tengah leka bermandi manda.. ada orang datang naik bot offer naik banana boat.. mula kami tak nak naik.. tapi tanya-tanya kat abang tu.. dia janji tak bawa laju-laju.. kira ok la.. bukan apa.. sebab baby ni ada semput.. risau kami kang di jatuhkan dalam air yang agak dalam.. dia tercungap-cungap pulak nanti.. untuk pertama kalinya.. kami ber tujuh naik banana boat.. bak kate orang.. "rasa sekali nak lagi.." memang pun.. sekali naik.. macam tak puas.. tapi sayang.. tak de gamba pun.. semua naik.. sape yang nak snap gamba kan.. redha je la.. ahakss!! lenkali datang.. nak naik banana boat lagi.. rasa cam naik speed boat pun ada.. sebelum balik naik bilik.. adik jumpa anak ketam yang hidup.. dan sempat bersalin kulit di tapak tangannya..


aku tak pasti yang mane satu kulit lama yang mane satu yang ada isi.. terlupa..

jam 11.30 pagi kami siap-siap untuk pulang.. lokasi seterusnya.. teluk kemang.. mau soping sikit.. biasa la.. pegi tempat orang mesti beli sesuatu untuk kenangan kan.. next entry InsyaAllah..

menunggu selesaikan pemulangan kunci dan ambil deposit.. pas tu terus menuju ke teluk kemang.. zasssss.. next entry..




3 ulasan:

Saya Disini berkata...

wah..bestnye,,

Kamsiah yusoff berkata...

wahhh...bercanda dipasiran pantai...seronoknya anak2 kalau bercuti,kan..

Tie HT berkata...

bestnye g mandi pantai...last g pantai bulan 5 hari tu..huhu :)