Jumaat, Februari 1

si UNGU yang menggeramkan..

Salam 1 Malaysia..

Salam Jumaat.. Penghulu segala hari.. semoga kita memperoleh keberkatan pada hari ini dah juga hari-hari yang mendatang.. Ya Allah.. aku masih diuji dengan sedikit kesakitan.. demam yang masih belum pulih.. mungkin demam ini menghapus dosa kecilku.. demam kali ni.. asik mengantuk.. apa puncanya.. aku sendiri tak tau.. mungkin dadah dalam ubat tu kuat sangat kot.. mata ni.. layu memanjang..

good news minggu ni.. dapat anak buah baru lagi.. baby girl selamat lahir ke dunia.. ini bermakna.. anak buah bertambah.. pelaburan di bulan Syawal juga bertambah.. ahakss!! 2 lelaki.. 4 perempuan.. jumlah anak buah yang aku ada.. next!! sapa ya.. angah?? aku?? bangchik?? atau ayu?? haaaa!! wait and see..

cerita yang dah basi.. sebulan yang lalu sepatutnya aku letak di entry.. tapi kemalasan untuk mengedit gamba.. bukan apa.. just letak watermark.. tapi aku sangat la malas.. nak buka gamba 1 per 1.. M yang beso.. so.. hari ni agak berkesempatan.. tak kira.. nak letak juga.. jom layan kisahnya..

23 Disember 2012.. dari jam 9.30pagi.. kami bergerak ke Tasik Beris.. yang di tuju Ladang Anggur Tasik Beris.. dari Sungai Petani.. aku rasa ada juga dalam sejam lebih.. jauh nun ke dalam.. ini adalah kali pertama aku ke sana.. terasa sangat lah jauh.. sampai jumpa nama kampung yang tak pernah dengar.. redah je la.. asal sampai.. dengan cuaca yang agak terik.. si kura-kura menyusur jalan kampung.. mencari lokasi.. akhirnya.. kami tiba dengan selamat..

dengan angin sepoi-sepoi dari Tasik Beris.. sangatlah nyaman.. terpesona aku sebenarnya.. dengan keindahan di situ.. 

naik tangga.. jumpa ini.. tengok dari luar pokok anggur.. dah buat hati tak sabar nak masuk.. tak ramai sangat orang yang ada sewaktu kami sampai.. mungkin masih awal..

nak masuk dalam ladang.. kene bayar ok.. dewasa RM4.. kanak-kanak 7 -12 tahun RM2.. boleh ulang-ulang masuk ladang yang sedia ada asal tak keluar dari pintu utama masuk ke ladang..

masuk je dalam kawasan ladang anggur.. akan ternampak signboard ni.. so.. berhati-hati.. tapi.. baby Ilman Hazim dah terpetik sebiji.. nasib la penjaga ladang tak perasan..

kami yang sangat teruja melihat pokok anggur dan buah anggur.. moh le layan gamba kami yang posing tak hingat dunia.. melopong tengok buah anggur yang sangat menggeramkan.. rasa nak petik dah makan.. tapi.. mahal sangat kalau petik sendiri.. tak silap RM50 sekilo.. uh!! baik tak yah.. beli yang dah siap di petik je la.. 

nampak menggeramkan.. tapi ku tahan nafsu..

posing bersama teman serumah semasa di poli.. yang sudi membawa aku ke mari.. pemandu pelangcongku semasa di kedah.. 2 cahayamata yang sangat comel.. baby Ilman & abg Izzat..

menjaga nafsu memetik anggur.. ahakss!! teruja!!


Shima juga beraksi dengan buah anggur.. teman berborak di dalam kereta.. dari Klang ke SP.. dari SP ke Klang.. berjaya buat aku tak mengantuk..

baby Ilman dah mula tengok-tengok buah anggur.. dah geram dah.. 
sekali dia berjaya petik sebiji.. tanpa di sedari si ibu..

sebagai kenangan kami di sini.. di abadikan dalam sekeping gambar kami bersama..

waktu ni.. ladang anggur warna ungu je yang di buka untuk orang ramai.. ladang anggur hijau di tutup sebab buat tak ranum lagi.. tapi dok ushar-ushar dari jauh je la.. geram gak.. sebelum balik.. kami merehatkan diri di tepi Tasik Beris.. angin yang kuat.. membuatkan kami seronok berada di situ.. pemandangan yang cantik..

nak balik.. opkos la.. soping sikit.. sebagai ole-ole bonda di rumah.. sedikit buah anggur ungu dan hijau.. kordial anggur.. dan semestinya FM untuk kenang-kenangan.. posing lagi sebelum meninggalkan Ladang Anggur Tasik Beris..

TQ abg Izzat snap pict ni.. 

destinasi seterusnya.. next entry.. jumpa teman serumah.. sebantal.. setoto.. RINDU sangat dengan dia..

nota blog : esok pagi menuju ke Selatan tanah air.. melawat cik bibi yang tembam.. Ya Allah.. KAU permudahkanlah perjalanan dan urusanku.. Amin..










4 ulasan:

Cho Zila berkata...

harap dah sembuh.. jauhnyer perjalanan.. memang ke sana nak gi ladang anggurker ada hal yang lain...tak nah sampai.. cam bestjer...

Riedaffya ibrahim berkata...

wah...memang menggoda si ungu tu kan..

seribupilihan berkata...

cantik jugak ladang dia kan..wah anggur tu sedap sungguh..yummy..:-)

Cho Zila berkata...

jom..jom... tulis entry baru...